Vandaag was weer een wonderlijke dag en heb ik weer ontzettend kunnen genieten van Twarres. Twarres laat me soms even merken hoe leuk hij de vrijheidsdressuur vind, maar omdat we dit gister al hadden gedaan wilde ik vandaag weer wat anders. Maar omdat hij het zo vriendelijk aanbood toch maar even samen één kunstje gedaan. Daarna gingen we lekker rommelen samen. Vandaag voelde als een goede dag om onze horizon een beetje te verbreden en wat is het dan fijn als dat gevoel klopt. ...
Een bijzonder moment voor mij en Twarres gisteren. De laatste keer dat ik op Twarres zat en hij niet meer wilde stoppen met rennen stapte ik af en gingen we door op de grond. Maar gister was het anders! Ik voelde wel zijn spanning voor de verstopte beren... maar ik was niet gespannen. En na een rondje een beetje zenuwachtig en kijkerig zijn had ik weer een rustige Twarres. Ik heb nog een paar rondjes ontspannen gestapt en hem daarna weer met rust gelaten. Wat niet ging zonder eerst lekker ...
Wat doet Twarres het toch geweldig als we samen zijn. Gisteren hebben we alle games geoefend en hij had er zoveel lol in. Net als ik Het is leuk om te merken hoe hij zelf initiatief gaat nemen. Ik liet hem toen ik klaar was even los en toen ging hij naar de bal die hij naar me toe schopte. Ik schopte hem weer terug en zo waren we samen aan het voetballen geweldig En daarna lekker met kaptoom op hrt hard gereden. Als ik de teugels nu bitloos op pak is er al veel minder spanning. ...
Ik heb een paar hele leuke dagen met Twarres gehad! Maar ook een hele moeilijke Eerst maar is donderdag wat een geweldige ochtend! Ik doe een opleiding tot psychiatrisch verpleegkundige en wij leren dat communicatie een belangrijk werktuig en daar hoort ook je lichaamstaal bij. Omdat we veel binnen werken leek het me leuk om de les een keer bij de paarden door te brengen en dat idee viel erg in de smaak. Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en dat wist de docent, maar ...
Naar mate we vorderen met onze spelletjes gaat Twarres me meer vertellen. Ik probeer naar hem te luisteren en daar geeft hij me veel voor terug. Van de week had ik met hem gespeeld en daarna zat ik lekker even naar hem en Noah te kijken op het hek. Hij kwam naar me toe en ik mocht hem lekker kriebelen op zijn hoofd en achter zijn oren. Hij bleef heerlijk bij me staan. Ik was zo blij. Ik kon altijd moeilijk aan zijn hoofd zitten, maar naar mate het bit leuker word is is alles rondom het hoofd ...
Na een vermoeiende werkweek met veel wisseling tussen laat en vroeg werken heb ik dan eindelijk weekend! Straks weer lekker een weekje naar school dus dan heb ik extra veel tijd voor de paardjes Maar we hebben zeker niet stil gezeten! Door inspiratie van het forum ben ik van de week met Noah gaan fietsen! En ik kan haar niet blijer maken! Ze vind het heerlijk om samen te rennen! Er gaat dan echt een joehoe knop om in haar hoofd Met Twarres heb ik met het bit geoefend! ...
Vandaag was weer een hele fijne dag en het blijkt maar weer hoe vol verassingen mijn paardjes zitten. Gister had ik bedacht dat ik met kleine Noah ging fietsen. En vandaag voegde ik de daad bij het woord. Het is natuurlijk een nog al schokkerig filmpje maar dan zie je haar even rennen. Ze vond het erg leuk ze ging steeds harder lopen en als we stil stonden kreeg ze een kleine beloning. We hebben dit 10 minuutjes gedaan en toen ze nog door wilde ben ik gestopt. Zo blijft het leuk ...
Vandaag weer bezoek gehad van Saar! En naar aanleiding van mijn topic over spanning hebben we met het hoofdstel geoefend. Het hoofdstel levert Twarres nog al wat stres op en hij is al een stresser van zich zelf! Vandaag maakte we van het hoofdstel een spelletje. Toen daar lekkers bij kwam kijken ging Twarres aan! Zijn trucedoos ging open. Alles voor die lekkere peertjes XD. Wat begon met samengeknepen lippen eindigde met knuffels, snoepen en hem achteruit zettej omdat hij zo fanatiek werd ...
Jaaaa! Wat een verbetering! Gelukkig dat ik 2 dagen teug niet meer was opgestapt. Want wat vandaag begon met een beetje onrust eindigde in heerlijk samen stappen! Lekker even gespeeld tot Twarres mij belangrijker vond dan enge mannen, de heg en Noahs gehinnek wat maar kort duurde en daarna heerlijk rijden. En wat genoten we ervan. Ik was ontspannen, hij was ontspannen en zelfs Noah hoorde ik niet Na regen komt zonnenschijn! 20141009_123443.jpg 20141009_125959.jpg ...
Vandaag was een moeilijke dag! Als Twar drul is vind ik het altijd moeilijk om met een goed gevoel af te sluiten, ik maak me namelijk dan altijd zorgen om zijn been! Toen ik aan kwam ging ik lekker poetsenTwarres was rustig en Noah stond er kalm bij. Maar toen kwam de regen. Ik zetten ze binnen en ging daar verder met poetsen. Toen de regen voorbij was liet ik Noah binnen en nam ik Twarres mee. Dat werd heel wat over en weer gehinnek maar ik wil ze leren om soms even zonder elkaar te zijn. Ik dacht ...
Het mooie weer lachte Floor vandaag te gemoet. Ze ging maar de paardjes en had daar afgesproken met Suzanne en Joyce. Na wat gespeeld te hebben bedachten we om nog een stukje te wandelen. Suzanne wilde graag zien waar het maal water was dus gingen we op pad. Floor op Twarres en Suzanne en Joyce met Noah. Samen passeerde we de treinrails zonder problemen! Met z'n allen genoten we van het mooie weer en toen kwamen we bij het maal water! IMG-20141004-WA0024.jpg Floor zat nog even ...
Rustig bouwen Twarres en ik het rijden samen uit! Inmiddels stapt mijn grote vriend al weer 20 minuten per dag onder de man en proberen we weer wat spieren op te bouwen! 20140721_130439.jpg Hier zie je een foto van zijn rug van 3 maanden terug. Helaas kan ik nog niet zeggen dat er al veel verbetering is maar nu ik er weer dagelijks op zit hoop ik deze wel te gaan zien! Dit was hem vandaag 20141002_104332.jpg 20141003_182239.jpg ...
Mijn paardjes willen altijd aandacht zeker als ze het niet krijgen Gister was ik met Noah aan het spelen en stond Twarres opeens in de spagaat en vandaag... Ik had een balkje een kleed en de bal neer gelegd. Het plan voor vandaag, Twarres moet op de cirkel over het balkje. Na een keer er voor langs en een keer er achter langs had hij het begrepen. Hij vond het wel leuk... maar de bal lag er ook! Na vier of vijf keer over het balkje te gaan hoor ik plots achter me... kloenk... ...