Op ontdekking met Twarres

Samen met Twarres ben ik op ontdekkingstocht in de wereld van NH. We verkennen parelli, zijn al een tijdje bezig met vrijheidsdressuur en werken hard aan het herstel van meneers peesblesure. Daarom geen kleine draaien en gedoseerde beweging. Maar stil staan is met deze knul geen optie! Hij wil werken en het liefst altijd iets nieuws. Anders verveelt hij zich. Met spelletjes houd ik zijn hoofd bezig. Maar we gaan de goede kant op! Mijn knappe knul gaat steeds vooruit en we kijken uit naar het moment dat we samen lekker kunnen crossen. Daar zijn we gek op. Opgeven is geen optie zolang hij geen pijn heeft mag het van mij nog jaren duren en word hij geen rijpaard meer blijft hij mijn mega knuffel!

  1. Een hele tijd verder!

    Lang lang geleden schreef ik nog is in mijn dagboek. Nu een heleboel maanden verder bedacht ik dat ik het weer is ging proberen bij te houden.
    Inmiddels is er veel veranderd! Lieve kleine Noah heb ik helaas verkocht... maar ik krijg nog regelmatig bericht over haar en ze maakt het goed. Helaas had ik het echt te druk voor twee. Met Twarrrs gaat het geweldig.
    Na de cursus die we bij het lage woud hebben gehad zijn we flink aan de slag gegaan.

    FB_IMG_1429945471071.jpg ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  2. maandboek? vertrouwen

    Ooo wat zit er weer veel tijd tussen. Een dagboek bijhouden is leuk maar werk en school vragen ook veel aandacht
    In elk geval gaat het met Twarres erg goed. Op onze nieuwe stal hebben we twee tractor banden waar ik hem geregeld tussen parkeer wat geen probleem is

    IMG-20150205-WA0003.jpg

    We hebben ook een schuurtje waar het hooi en onze spullen staan en zodra hij hier zonder zijn kudde is is hij onrustig. Ik denk dus dat ik daar zijn trailer probleem in kan zoeken. ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  3. Tijd verdelen!

    Nu Twarres eindelijk helemaal lekker staat zijn we weer druk bezig s En wat een verbetering. Gister hadden we zo'n lol
    Om hem te helpen met de ontwikkeling van zijn spieren mag ik van de dierenarts longeren. Maar ik heb daar andere gedachten over. Twarres gebruikt zijn achterhand heel slecht en omdat hij daar ook gebleseerd was is het tijd om die billen ook te ontwikkelen. Dus dacht ik na over een andere oefening en omdat hij nu meteen gaat draven als ik het zeg (meestal) heb ik iets ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  4. Tijd verdelen!

    Nu Twarres eindelijk helemaal lekker staat zijn we weer druk bezig s En wat een verbetering. Gister hadden we zo'n lol
    Om hem te helpen met de ontwikkeling van zijn spieren mag ik van de dierenarts longeren. Maar ik heb daar andere gedachten over. Twarres gebruikt zijn achterhand heel slecht en omdat hij daar ook gebleseerd was is het tijd om die billen ook te ontwikkelen. Dus dacht ik na over een andere oefening en omdat hij nu meteen gaat draven als ik het zeg (meestal) heb ik iets ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  5. Eindelijk!

    Gister was het dan eindelijk zover! Voor het eerst een buitenritje met Twarres na zijn blesurre! Het mocht hard waaien maar daar lieten wij ons niet door weerhouden. Samen met drie stalgenootjes ging ik op pad en zij we naar duinvermaak gegaan voor een pannekoek en warme chocomelk met slagroom

    IMG-20141220-WA0008.jpg

    IMG-20141220-WA0012.jpg

    Ik wist niet hoe hij het zou doen zonder Noah waar hij altijd steun bij zoekt. Maar hij heeft me verwonderd! ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  6. Verhuizen, op het blok en heel veel wandelen!!

    Het is al weer een paar weken terug dat ik geschreven heb! Maar nu de rust weer een beetje is terug gekeerd is het weer tijd om een stukje te schrijven!

    Ik heb nieuwe Touwhalsters voor ze gekocht! Twarres heeft nu zijn 2e een marine blauwe!

    20141126_152353.jpg

    En voor Noah haar eerste!! Het staat haar zo schattig!

    20141126_152244.jpg

    Inmiddels zijn Twarres en Noah verhuisd en dit was een hele soepele verhuizing. ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  7. Twarres kent me veel te goed

    Na een vreemde week waarin ik voor het eerst weer zonder vriend ben kom ik tot de ontdekking dat ik nog nooit zo lekker met Twarres heb gewerkt. Elke dag word ik vrolijk door hem begroet en als we spelen is hij lekker ontspannen net als ik. We worden heel goed in de oefeningen en ik hoef bijna niet te bewegen wat een leuke verandering is
    Gister schrok hij van een hard geluid terwijl hij los stond en ik in de bak. Hij rent naar me toe en komt achter me staan. Ik vond hem zo aandoenlijk ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  8. Heerlijk spelen en een beetje eigenwijs

    Wat ging ik vandaag met een ander gevoel naar de paardjes. Het is fijn om te spelen met je paard zonder dat je in je achterhoofd toch bang bent om zijn blessure erger te maken.
    Dus heb ik eerst gespeeld met Noah en daarna met Twarres en alles was anders vandaag! Ik was zo ontspannen en hij ook. We werkte de eerste vier games heerlijk door.
    Hij word ook steeds makkelijker met het aanraken van zijn hoofd. Eerst deed hij alles om te voorkomen dat ik hem daar aanraakte maar nu gaat het ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  9. Ontladen na een jaar vol spanning!!

    Aan het begin van de middag vind ik mezelf huilend van geluk op stal bij Twarres en Noah!
    Toen de dierenarts voor het eerst kwam zag ze het allemaal somber in.... en dat was niet alleen somber ook thuis had ik veel verliezen te verwerken.
    Maar ik gaf niet op en we hebben doorgezet. Vandaag was de dierenarts blij verast! Ze had niet verwacht dat hij nog zou opknappen maar we mogen verder met opbouwen. Ze vond de scan niet meer nodig we waren goed bezig.
    Twarres je bent mijn zonnetje ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  10. Heg prima! volgende probleem...

    Tja je leest het al de enge heg hebben we overwonnen. We blijven er naar toe gaan maar nu zonder problemen en gesnuif en met een laag hoofdje! Heerlijk
    Lekker gespeeld en dan heb je een heerlijke rustige Twarres!

    20141109_132334.jpg

    Maar toen ik hem los liet en lekker op een kleedje ging zitten kwam er een nieuw probleem. Het blijft tenslotte Twarres!
    Noah kwam lekker snuffelen en kijken maar Twarres kon geen rust vinden. Hij bleef maar ijsberen ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  11. Heggen bijten niet :)

    Yes wat hebben we gister veel bereikt!! Het was een dag van vallen en op staan... maar vandaag zag ik het resultaat.

    Hier even een plaatje vd bak

    20141108_140053.jpg

    Ik sta aan de fijne de kant en andere kant bij de heg is het dus gevaarlijk.

    Vandaag hebben we er heerlijk gespeeld! Eerst friendly gedaan en daarna samen naar het hek gelopen. En toen gingen we daar friendly doen. Hij was relaxed en hij kon er bijde kanten cirkelen. ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  12. Een interessante ontwikkeling

    Na vijf dagen lekker weg te zijn geweest kon ik niet wacht om vandaag weer met Twarres te gaan spelen. Wat is het dan leuk om te merken dat hij lichter is geworden, misschien merkte ik het op omdat ik weg ben geweest of hebben een paar dagen niks doen hem ook goed gedaan. In elk geval wilde ik vandaag verder met het enge gedeelte van de bak. Daar zijn we ook bezig geweest voor ik weg ging en nu het weer compleet anders is werd het hek ook weer een nieuwe uitdaging! Wat er gebeurde was echt fascinerend! ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  13. Een schrik momentje!

    Vandaag was weer een wonderlijke dag en heb ik weer ontzettend kunnen genieten van Twarres.
    Twarres laat me soms even merken hoe leuk hij de vrijheidsdressuur vind, maar omdat we dit gister al hadden gedaan wilde ik vandaag weer wat anders. Maar omdat hij het zo vriendelijk aanbood toch maar even samen één kunstje gedaan.
    Daarna gingen we lekker rommelen samen. Vandaag voelde als een goede dag om onze horizon een beetje te verbreden en wat is het dan fijn als dat gevoel klopt. ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  14. Klein geluk

    Een bijzonder moment voor mij en Twarres gisteren. De laatste keer dat ik op Twarres zat en hij niet meer wilde stoppen met rennen stapte ik af en gingen we door op de grond. Maar gister was het anders! Ik voelde wel zijn spanning voor de verstopte beren... maar ik was niet gespannen. En na een rondje een beetje zenuwachtig en kijkerig zijn had ik weer een rustige Twarres.
    Ik heb nog een paar rondjes ontspannen gestapt en hem daarna weer met rust gelaten. Wat niet ging zonder eerst lekker ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  15. Puur genieten, snelle leerling en weer uitstellen...

    Wat doet Twarres het toch geweldig als we samen zijn. Gisteren hebben we alle games geoefend en hij had er zoveel lol in. Net als ik
    Het is leuk om te merken hoe hij zelf initiatief gaat nemen. Ik liet hem toen ik klaar was even los en toen ging hij naar de bal die hij naar me toe schopte. Ik schopte hem weer terug en zo waren we samen aan het voetballen geweldig
    En daarna lekker met kaptoom op hrt hard gereden. Als ik de teugels nu bitloos op pak is er al veel minder spanning. ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  16. Communicatie en interactie, een moeilijke zoektocht en een heerlijk ritje!!

    Ik heb een paar hele leuke dagen met Twarres gehad! Maar ook een hele moeilijke

    Eerst maar is donderdag wat een geweldige ochtend! Ik doe een opleiding tot psychiatrisch verpleegkundige en wij leren dat communicatie een belangrijk werktuig en daar hoort ook je lichaamstaal bij. Omdat we veel binnen werken leek het me leuk om de les een keer bij de paarden door te brengen en dat idee viel erg in de smaak. Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en dat wist de docent, maar ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  17. luisteren naar Twarres

    Naar mate we vorderen met onze spelletjes gaat Twarres me meer vertellen. Ik probeer naar hem te luisteren en daar geeft hij me veel voor terug.
    Van de week had ik met hem gespeeld en daarna zat ik lekker even naar hem en Noah te kijken op het hek. Hij kwam naar me toe en ik mocht hem lekker kriebelen op zijn hoofd en achter zijn oren. Hij bleef heerlijk bij me staan. Ik was zo blij. Ik kon altijd moeilijk aan zijn hoofd zitten, maar naar mate het bit leuker word is is alles rondom het hoofd ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  18. Een klein stukje draf

    Na een vermoeiende werkweek met veel wisseling tussen laat en vroeg werken heb ik dan eindelijk weekend! Straks weer lekker een weekje naar school dus dan heb ik extra veel tijd voor de paardjes
    Maar we hebben zeker niet stil gezeten! Door inspiratie van het forum ben ik van de week met Noah gaan fietsen! En ik kan haar niet blijer maken! Ze vind het heerlijk om samen te rennen! Er gaat dan echt een joehoe knop om in haar hoofd

    Met Twarres heb ik met het bit geoefend! ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  19. Ga je nu al??

    Vandaag was weer een hele fijne dag en het blijkt maar weer hoe vol verassingen mijn paardjes zitten. Gister had ik bedacht dat ik met kleine Noah ging fietsen. En vandaag voegde ik de daad bij het woord. Het is natuurlijk een nog al schokkerig filmpje maar dan zie je haar even rennen.
    Ze vond het erg leuk ze ging steeds harder lopen en als we stil stonden kreeg ze een kleine beloning. We hebben dit 10 minuutjes gedaan en toen ze nog door wilde ben ik gestopt. Zo blijft het leuk
    ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Afbeeldingen
  20. Peer

    Vandaag weer bezoek gehad van Saar! En naar aanleiding van mijn topic over spanning hebben we met het hoofdstel geoefend.
    Het hoofdstel levert Twarres nog al wat stres op en hij is al een stresser van zich zelf! Vandaag maakte we van het hoofdstel een spelletje. Toen daar lekkers bij kwam kijken ging Twarres aan! Zijn trucedoos ging open. Alles voor die lekkere peertjes XD. Wat begon met samengeknepen lippen eindigde met knuffels, snoepen en hem achteruit zettej omdat hij zo fanatiek werd ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste