Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

  1. #1
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Rondspeurend naar klassieke dressuur kom ik deze naam tegen, en laat er nou een clinic zijn in Nederland in mei volgend jaar, in Vogelenzang. Iemand bekend met het gedachtengoed van www.art2ride.com of misschien zelfs al ervaring met Will Faerber?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Gaaf! Mijn lesjuf hanteerd een methode wie we niet goed in een hokje konden stoppen. Een samenraapsel vanuit de klassieke dressuur, western en veel ervaring. Een vriendin van mij die met haar begon te lessen kon eerst niet veel beginnen met de methode, omdat ze echt eerst helemaal terug naar af moest. Ze wilde vergelijkingen zien en zien waar zo'n start uiteindelijk toe gaat leiden. Ik was met Vash al wel iets verder, maar die was kreupel. Zelf reed ze M2 met haar paard, heel erg op druk en dat begon haar steeds meer tegen te staan. Paard deed zijn mond vaak open en de instructeur die ze had snoerde zijn mond daarop verder dicht. Ze heeft de stap gemaakt en de wedstrijden + lessen van de oude instructeur even in de koelkast gezet. Bij de eerste les met mijn juf ging die neusriem als eerste 3 gaten losser. Ze zocht en vond Art2Ride filmpjes op youtube. En idd, ik heb er nog niet heel veel gezien, maar wat ik zag lijkt er goed op. Eerst op eigen benen lopen, balans en vetrouwen krijgen. Ritme zoeken. Voor vooral ruimte geven. Niet beperken maar bevrijden. Veeeeel geduld hebben. Die basis duurt echt wéken of maanden. Kleine stapjes bouw je alles op. Maar nageven wordt dan idd nagéven door het paard. Je vraagt niet, maar je krijgt. Het is niet makkelijk. Maar een erg leuk proces. Vash werd er erg blij en lekker voorwaarts van. Vandaaruit gaat het weer verder. Ik vind het gaaf. Als hij naar NL komt dan zal ik er zeker heen gaan!
    Laatst gewijzigd door lila; 21-08-15 om 16:01.

  3. #3
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Ja, hij is volgend jaar mei in Nederland, en zowel voor jou als voor mij met weinig reistijd
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Interessant! Ziet er heel paardvriendelijk uit, met fijn lopende paarden.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5

    Re: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Je kunt voor 50 dollar/euro een filmpje van jezelf en je paard maken en ter beoordeling aan Will sturen. Dat vind ik een aantrekkelijk idee!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  6. #6
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Het is in principe de standaard versie van klassieke dressuur met nadruk op wat ze paardvriendelijk vinden. Iedereen die doordacht en vriendelijker rijden promoot ben ik al blij mee. Ik vind niet alle filmpjes van de vrouw van deze persoon erg fijn, maar goed dat hoeft niet perse uit te maken.
    Iemand bij de stal waar ik kom om te rijden en les te geven e.d. is nu helemaal vanuit het Z normale dressuur terug naar de art2ride "manier" basis gegaan. Veel dingen ben ik het mee eens, maar het stretchen fijn in de aanleuning en voorwaarts neerwaarts zoeken in de hand gaat nog wel eens verloren omdat de nadruk zo wordt gelegd op stofzuigen dat het niet zoveel meer uit lijkt te maken op welke hulpen. Daarbij zijn de commentaren die hij op filmpjes geeft meer betogen over wat iedereen in de paardenwereld allemaal fout doet en wat hij allemaal goed doet en zit er wat mij betreft geen echt degelijk persoonlijk advies achter. Ik denk dat dat in de aangelondigde clinic misschien wel zal komen dus ik ga graag kijken.

  7. #7
    Actief Forumlid fluffyfox's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    151

    Re: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Nooit van gehoord. Maar het klinkt fijner dan de gemiddelde insteek tegenwoordig!
    zal t eens opzoeken. Thnx voor de tip
    Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
    "Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

  8. #8
    Forumlid peetstap's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    Friesland
    Leeftijd
    63
    Berichten
    59

    Re: Iemand bekend met art2ride (Will Faerber)?

    Fijn dat deze o.a. naam hier langs komt, naast de europese bekende namen.

    Will doet feitelijk niets bijzonders:hij toont de basis die iedere paard-ruiter combinatie zou moeten kunnen.
    Het staat aan het fundament van een juiste opbouw van training als de stretch goed is bevestigd en is altijd het gedeelte waar je naar terug kunt en wat in elke training weer terugkomt.
    Staat garant voor correct, soepel en fijn ruggebruik, zodat paard leert en spieren traint om ruiter te dragen.
    En staat garant voor mentaal fijne paarden om mee SAMEN te mogen werken.

    Helaas, helaas wordt deze basis vaak over geslagen en begint men ergens "in het midden" met alle gevolgen van dien.
    Er loopt op bokt.nl een heel fijne topics hierover: Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

    Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

    stretch is niet bedoelt om te blijven hangen (kwaad kan het totaal niet, mocht je dat doen) maar is de pure
    basis waar je altijd op terug mag komen.

    Werkt super !, heb er vele paardjes fysiek maar ook mentaal door zien veranderen in positieve zin.

    Mbt Will, zie ik in zijn uitdragen van deze oeroude basis techniek weinig commercieel belang, bij Parrelli komt er veel meer verdien model om de hoek kijken.




    Vertel het me en het waait door me heen.
    Laat het me zien en ik weet het morgen nog.
    Laat het me voelen en ik weet het mijn hele leven.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •