Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Schuilstal

  1. #1
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Schuilstal

    Voor de Noren ben ik op zoek naar een schuilstal. Deze komt in de bak te staan, tegen de loods aan. Het waait hier regelmatig echt flink, dus enige stormbestendigheid zou fijn zijn.

    We hebben een offerte laten maken door onze plaatselijke klusjesman, en die kwam op 3000 euro. Dat is dan een heel mooie, op betonnen poeren en van heel dikke balken. Aangezien ik dit bedrag echt te hoog vind voor een schuilplekje, ben ik nu op zoek naar een alternatief.

    Zelf iets ontwerpen gaat m niet worden want daar ben ik niet zo handig in. Voorkeur gaat uit naar een kant en klaar exemplaar dat we zelf in elkaar kunnen zetten. Bv een carport, tent etc.

    Wat zijn jullie ervaringen?

  2. #2

    Re: Schuilstal

    Iets van een tuin huisje ?

    In goede morgen topic staan wat foto's van mijn huisje.
    Voormalig tuin huisje. Op marktplaats zijn die vaak voor prikkie op te halen.
    Redelijk degelijk. En Functioneerd

  3. #3
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Schuilstal

    Dank je Marjo. Is leuk idee! Wat ik mij afvraag: hoe voorkom je dat de ponies tijdens het schuren met zijwand en al uit het huisje vallen?

  4. #4

    Re: Schuilstal

    Ik heb een groot tuinhuis als schuilstal en heb tegen de binnenwanden dik betonplex voor extra bescherming en stevigheid. Het tuinhuis wordt niet zoveel gebruikt door mijn kudde. Onze andere schuilstal is een ''carport'' constructie gemaakt van doorzichtige halfronde dakplaten, daar staan ze heel veel in. De platen komen van de bovenkant van ligboxstallen en zijn vaak voor een klein prijsje tweedehands op marktplaats te vinden. Met platen en dikke, stevige balken waren we voor 350 euro klaar voor een overkapping van 7 bij 2.

  5. #5
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Schuilstal

    Wij hebben 2 zeecontainers staan als schuilplek. Ideaal en ook nog eens veilig.
    Stukken goedkoper en ook verplaatsbaar.

  6. #6
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Schuilstal

    Ik heb een oude tunnelkas. Daaroverheen vijverfolie. Dus mijn pony's hebben een ruime schuilstal. Hij staat nu zes jaar en dat gaat goed.
    eerste wilde we met pijp waar ook schaduwhallen van gemaakt worden werken. Tot we bedachten dat we deze tunnelkas nog hadden staan.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #7
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Schuilstal

    Kirsten, heb je daar evt een foto van? Dat klinkt nml als waar ik naar op zoek ben.

    Chevelle, een container is hier geen optie omdat de buren uitzicht hebben op de plek waar de schuilstal gaat komen. Die gaan daar niet mee akkoord (kan ik me wel wat bij voorstellen).

    Dyonne, hoe hebben jullie die constructie stormproof aan de bodem bevestigd?

  8. #8
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Schuilstal

    Wij hebben een oude fietsenstalling staan. Ondanks dat ik hem weinig credits gaf op stevigheid staat ie al een jaar of 8 en is in de tussentijd ook al verplaatst
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Schuilstal

    Ik zag van die transparante dak-platen te koop op marktplaats.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #10

    Re: Schuilstal

    Op deze foto is de overkapping wel een beetje te zien (wel vlak na vakantie dus niet geveegd en onkruid weer hoog gegroeid maar het gaat om het idee): 20150716_171848.jpg
    Ik kan vandaag ook nog wel even betere foto's maken.
    Ik vind het een ideale constructie, licht, luchtig, ze kunnen er aan alle kanten uit, het is heel stevig en makkelijke en relatief goedkoop te maken.

  11. #11
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Schuilstal

    Dit is mijn schuilstal.
    https://youtu.be/jnMir6LEspY
    6 meter breed
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  12. #12

    Re: Schuilstal

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jorunn Bekijk Bericht
    Dank je Marjo. Is leuk idee! Wat ik mij afvraag: hoe voorkom je dat de ponies tijdens het schuren met zijwand en al uit het huisje vallen?
    Op de zijkanten heb ik stroom. En verder alles goed vast Schroeven.
    Heb zelf niet het idee dat ze er doorheen zullen vallen.

  13. #13

    Re: Schuilstal

    Wat mij opvalt is dat de paarden meer schuilen voor de dazen dan de regen, ben benieuwd of een overkapping ook beschermt tegen de dazen biedt of dat je dan echt wanden nodig hebt. Iemand ervaring mee?
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  14. #14
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Schuilstal

    Mij is verteld dat paarden graag donker staan tegen de dazen. Dat doen ze bij mij ook wel. Mijn schuilstal heb ik tweedehands gekocht en bestaat uit 6 dikke palen in de grond en daar planken tegen om 3 wanden te maken. Het was een hele klus om hem af te breken en terug op te zetten, maar hij staat al jaren stevig. Enkel af en toe een losgekomen plank terug vastzetten omdat we destijds foute schroeven (of was het nu nagels) gebruikt hebben. Het dak zou wel eens vernieuwd mogen en dat is ook onmiddellijk een kost. Maar tweedehands overnemen was maar 150€ dacht ik. De stal moest afgebroken worden en daarom heel goedkoop kunnen overnemen.

    Mijn paarden staan er altijd in als het erg heet is en vaak om te schuilen voor de dazen. Verder staan ze meestal liever buiten.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  15. #15
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Schuilstal

    Op een pensionstal waar Whoopie stond hadden ze een overkapping, ook daar stonden de paarden graag tegen het ongedierte. Ik kan mij zo niet herinneren of er veel verschil is tussen binnen of alleen overkapping.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •