Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Schuilstal

  1. #16

    Re: Schuilstal

    Bij ons in de paddock zitten niet zoveel dazen dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Mijn paardjes schuilen wel graag bij regen of harde wind maar kiezen dan altijd voor de overkapping en niet voor het tuinhuis. Maar toen de kudde gesplitst was werd het tuinhuis wel gebruikt door onze Tinker merrie, ze is daar ook bevallen (ze had de keus tussen binnen of buiten) en toen het veulen nog jonger was stonden ze er wel vaak samen in. Maar nu de kudde weer samen staat en ze de keus hebben kiezen ze allemaal voor de overkapping.

  2. #17
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Schuilstal

    Bedankt voor jullie info en ervaringen

    we gaan verder kijken voor een overkapping, zoiets als die van Kirsten heeft onze voorkeur.
    In de zomer kunnen ze ook de stal in om voor de vliegen te schuilen, en daar maken ze heel veel gebruik van. 's Winters kan de stal niet open als inloopstal ivm de aardappels die niet tegen vrieskou kunnen. De overkapping is gaat dus vooral een functie krijgen tegen de regen.

  3. #18
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Schuilstal

    Wij hebben hier gewoon houten palen diep in de grond gedaan en hem rond om dicht getimmerd met houten planken die je in elkaar kan klikken.
    Hier staat ook veel wind en de storm van afgelopen keer heeft hij goed overleefd, we waren hier denk z,n €1300 kwijt met het dak mee dan.
    Nou staan ons achterste palen wel tegen een betonnen muur geschoeft en de buitenste 2 palen op een betonnen plaat, dus goed stevig dat wel.
    Niet van top kwaliteit maar goed en functioneel genoeg voor de paardjes.

    Foto van het dak


    En de stal met oude dak nog
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  4. #19
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Schuilstal

    Mijn schuilstal heeft denk ik rond de 1250 € gekost, maar dan heb je ook wat .

    Mijn stal (10x3) staat tegen de loods (achterwand) en voor de achterwand heb ik stroom gespannen tegen het jeuken. De stal zelf staat met slagbouten vast aan de betonplaat die eronder ligt. Wij hebben alle palen vast gezet, en de palen tegen de loods zitten ook nog vast (met gewoon lange schroeven) aan de loods.

    De zijwanden heb ik van (goed en duurzaam) hout, het dak is van hetzelfde als de loods (kan even niet op de naam komen). Aan de binnenkant heb ik op +/- 1 meter dwarsbalken tegen het jeuken aan de wanden, en in de deur opening veeborstels (waar ze graag gebruik van maken, en daardoor schuren ze amper aan de rest van de stal). Op de bodem heb ik (7cm dikke) rubbertegels.

    Mijn dames staan veel in de stal (is ook voerplaats), en schuilen er voor dazen/muggen, warmte (dankzij de donkere dakplaten blijft het er behoorlijk koel) en regen. Ik heb de ingang op het noorden, en hier is best wind. Stal staat nu ruim 2 jaar.

  5. #20
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Schuilstal

    Caroline: Hoe bevallen die rubberentegels jou? Blijft dat goed liggen en is het een beetje fatsoenlijk schoon te houden? en zacht genoeg om op te liggen voor de paarden? Ik twijfel namelijk tussen rubber en stro..

    Wij gaan dit jaar ook een schuilstal bouwen, maar tussen 2 schuren dus er hoeft alleen maar een dak op en waterafvoer.

  6. #21
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Schuilstal

    Ik heb die hele dikke tegels, en daar zitten verbindingspennen bij. Daarnaast liggen ze 'klem'in de stal, en aan de voorkant hebben we ze vastgemaakt aan de betonplaat (met klikkers). Wij zijn erg tevreden, de paarden staan en liggen er graag in, en urine loopt er mooi onder weg (wel zorgen dat ze op afschot liggen dus). Mijn oude merrie ligt liever in de modder trouwens, maar de andere 3 liggen regelmatig languit. Eventueel kun je er nog stro of zaagsel op leggen trouwens.

    Wij vegen elke week de stal leeg ( met de hand) en dan vegen we de rest van de paddock machinematig, dus echt veel werk hebben we er niet van. Ik heb de tegels wel 2e hands gekocht, want nieuw zijn ze heel duur ( ik heb dacht ik voor 35 m2 rond de € 800 betaald). Ze zijn prima op maat te snijden met een ijzerzaagje of goed mes.

  7. #22
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Schuilstal

    Dank je caroline, ik denk dat we er ook maar is voor gaan kijken!

  8. #23
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: Schuilstal

    Jorunn. Wij hebben nog een stapel transparante dakplaten liggen. Het zijn lange stukken. Ik schat 6 m x 1,5 m Als je gaat bouwen en ze nodig hebt, bel me dan even.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  9. #24
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Schuilstal

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yulia Bekijk Bericht
    Jorunn. Wij hebben nog een stapel transparante dakplaten liggen. Het zijn lange stukken. Ik schat 6 m x 1,5 m Als je gaat bouwen en ze nodig hebt, bel me dan even.
    Dank je Judith! Ik zal ze zeker onthouden. Heb inmiddels handige klusjesman op t oog, dus wie weet...

  10. #25
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: Schuilstal

    Wij huren er twee via www.schuilstal.nl. Ze kunnen worden verankert in de grond en zijn ook verplaatsbaar. Je kan ze huren, maar ook kopen. Misschien is het iets?
    note to self: change the mind, the body will follow.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •