Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

  1. #16
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    @Marja, daar hebben ze zeker naar gezocht ja. Daarbij zijn er onderzoeken gedaan waarbij verschillende therapeuten dezelfde patiënt behandelden en allemaal met verschillende conclusies strooiden. Er is geen pijl op te trekken. Ik ken meerdere mensen die dit hebben laten doen en dezelfde ervaring hebben als ik. Alleen de mensen die op voorhand al in alternatieve teherapie geloofden hebben er baat bij gehad en dat zegt imo iets over het placebo gehalte.

  2. #17
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    [QUOTEAlleen de mensen die op voorhand al in alternatieve teherapie geloofden hebben er baat bij gehad en dat zegt imo iets over het placebo gehalte][/QUOTE]
    Bleek dit uit onderzoek of is dat een gevolgtrekking van jouw Mira? Over welk onderzoek heb je het , heb je hier een link van dat vind ik wel interessant om te lezen.

    Dat is altijd wel het leuke als je de alternatieve behandelwijzen toepast op dieren, die denken daar niet bij na, je ziet dan of het wel of niet effect heeft.
    Voor mij is het daarom altijd heel simpel, de praktijk laat wel zien of het niet of wel werkt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #18
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Het laatste punt is mijn eigen conclusie (wat ik er ook bij zeg) en het eerste is onderzocht. Is zelfs ooit een programma over gemaakt. Ik zal kijken of ik het kan vinden op internet.

    En of het op dieren werkt. Tsja, dat vind ik ook wel eens een moeilijk punt. Natuurlijk zijn er dingen waar je niet omheen kan, maar in de meeste gevallen zie ik dat mensen ofwel heel graag verschil willen en dat het voor een objectieve buitenstaander helemaal niet zichtbaar is, ofwel dat er ondertussen ook dingen veranderd worden aan training of stalling. Of dat het weer om is geslagen, of dat... enz. enz. Dus ook daarbij moeten we waken geen labels te plakken op basis van onze eigen wens of visie.

    waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat er geen dingen zijn zoals homeopathie die ik zelf ook probeer, maar niks boven fatsoenlijke training, huisvesting en voeding met daarop gewone medicatie bij acute dingen. Ik heb zelf jarenlang gekwakkeld en wat je allemaal door mensen op de mouw gespeld wordt met pendels, kristallen, tril-apparaten, energie-analyses, enz.. dat kon me soms best wel irriteren omdat er NIKS is wat geholpen heeft behalve medicatie en een operatie. het probleem is alleen dat artsen vaak geen moeite doe om te zoeken en hopeloos achterlopen.

  4. #19
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Oh maar als ik naar een reguliere arts ga, strooit ook elke arts met andere conclusies. Zelfs een simpel laboratoriumonderzoek naar mijn vit. D gehalte blijkt totaal onbetrouwbaar te zijn: het ene lab constateert een licht tekort en ik zou moeten gaan bijslikken, en 3 weken later constateert het andere lab dat ik vér boven het gemiddelde zit. In tussentijds heb ik geen extra vit. D genomen. In 3 weken tijd kan alleen door de zon mijn gehalte nooit zover gestegen zijn.
    Er zijn naast mijn verhaal ook nog zat verhalen en onderzoeken te vinden die aantonen dat reguliere behandelingen helemaal niet werken en dat testen niet deugen.

    Ik denk alleen niet dat we hier nu een discussie moeten gaan voeren over het nut van welke geneeswijze dan ook. Overal zijn wel voors en tegens voor te vinden. Ieder moet gewoon dat kiezen, wat hij/zij zelf goed acht.

  5. #20
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Natuurlijk is dat zo, maar dan kun je je forum opheffen. Ze vraagt naar ervaring, ik geef mijn ervaring, ze antwoord en ik antwoord daarop. Juist door het over dit soort dingen te hebben en het uitwisselen van ervaringen en visies op dingen is een forum interessant. Dat het bij jou gevoelig ligt is logisch. En natuurlijkw orden er reglusier fouten gemaakt. Ze hebben er bij mij 6 jaar over gedaan om een probleem te vinden en tot die tijd hebben ze ook onzin uitgekraamd, maar de setting en manier waarop dingen beweerd worden zijn heel anders.

  6. #21
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Tja de setting en de manier waarop... ze moeten gewoon geen onzin uitkramen, alternatieve therapeuten niet, en reguliere artsen niet. En helaas zijn er in beide beroepsgroepen zat lieden te vinden die dat wél doen. Ik geloof ook echt niet zomaar alles wat een alternatieve therapeut vertelt hoor. Het mooiste zou zijn als er een goede samenwerking zou zijn tussen regulier en alternatief. Maar zover zijn ze helaas nog lang niet...

  7. #22
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Whoopie , inderdaad Esther , ze heeft nu wel zo'n apparaat

  8. #23
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Hoi Janneke, sinds kort komt Jeanette Purmer van Body Focus voor mijn paard. Zij doet o.a. het hele lichaam doormeten met de biotensor. Ik vind het een hele fijne manier om te checken waar de blokkades zitten. En ze kijkt ook echt naar het geheel. Het is ook een hele fijne vrouw. Misschien is het wat voor Whoopie.
    Dank je voor je antwoord , op deze manier is ze in het voorjaar nog behandeld, en daarna nog met de lecherantenne, dat gaat weer een stapje verder, maar is nu dus niet voldoende.

    Mira dat vind ik ook heftig zeg, dat ze 6 jaar zoeken naar een oorzaak en dan pas vinden. Wat mij wel opvalt is dat je veel kritischer overkomt naar alternatieve behandelmethoden dan naar de "gewone "medische wereld.
    Wat je opmerkt over placebo effect en verwachtingen die je wilt zien geld trouwens voor alle behandelmethodes niet alleen voor de alternatieve methode.

    Wat ik jammer vind met alternatieve behandelmethodes is dat er idd zo veel verschil kan zitten in verschillende behandelaars, het zou fijn zijn als het wat meer getoetst zou worden.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #24
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Kritischer niet direct, maar ik heb van de meeste vormen van alternatieve therapie nog nooit enige vorm van objectief bewijs gezien dat het echt werkt. Zodra dat namelijk bewezen wordt werden dingen in het verleden regulier.

    Dokters trekken an de hand van bloedonderzoek binnen de gegevens die er zijn conclusies. Bij veel therapieen zijn dingen "op gevoel" als het op diagnose aan komt en krijg je nooit twee keer hetzelfde resultaat uit een onderzoek.
    Wat ik interessant zou vinden: zet bijvoorbeeld eens twee cranio mensen aan een paard met een geluidsdichte koptelefoon en een blinddoek op en laat ze beiden vocaal aangeven hoe het "cranio-sacraal ritme" verloopt bij dat paard en laat ze het een voor een stopzetten of aanpassen en dan weten we meteen of de ander dat voelt. Dat soort onderzoeken worden nooit gedaan. Van medicijnen is altijd iets te vinden, van de motivatie achter doiagnose bij bepaalde bloedwaarden bijvoorbeeld ook. Daar is in elk geval onderzoek naar ondanks dat we misschien nog helemaal neit goed weten hoe het mensenlijk lichaam werkt. Het irriteert mij dat veel mensen dan die gaten maar op gevoel in gaan vullen.

  10. #25
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    Ja ik ben heel erg blij dat mensen op hun gevoel mensen en dieren behandelen, die werken voor mijn gevoel veel breder nml, niet zozeer met een diagnose maar meer met de bv een bepaalde energie, persoonlijk vind ik dat juist heel mooi.
    Ik ben in het verleden meerdere keren behandeld door een ostheopaath, in het begin werd er gemanipuleerd, later kwam ik bij iemand die bijna niets leek te doen, maar het effect is er zeker, je krijgt gewoon direct op zo,n moment feed back van je lichaam, daar is niets vaags aan, je merkt dat er meer ruimte komt in je lichaam, de uitstraling bv naar je been er niet meer is, je dieper gaat ademhalen, etc.
    Je kunt juist vaak niet met een "gewone bril"naar alternatieve geneeswijzen kijken, er word niet gewerkt zoals bij de reguliere geneeskunde, daarom is het vaak ook appels met peren vergelijken . Gelukkig kan iedereen zelf de keuze maken wat hij prettig en nuttig vind. Ik zie het ook niet als of het ene of het andere, ik denk juist dat het elkaar zo mooi kan aanvullen, jammer genoeg word daar veel te weinig mee gedaan.

    Afijn we zien het in ieder geval heel anders allebei, ik denk dat we het daar over eens kunnen zijn.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #26
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: ervaring met bioresenantie behandeling bij paarden?

    precies

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •