Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Plantje in hooi; iemand een idee?

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Plantje in hooi; iemand een idee?

    Hallo,

    willen jullie meekijken? heeft iemand een idee wat het is. Het is een composiet, en uiteraard heb ik vermoederens van jkk. Ik heb een hoop gelezen daarover omdat ik me erg afvroeg of de grote angst die er heerst wb jkk terecht is en kwam zo in contact met het team van jakobskruiskruid.com, twee van hen hebben ook de foto's gezien maar hebben te weinig info om de plant te determineren, dus ik ga morgen of maandag naar eén van hen met een pluk.
    Op het forum zit heel veel (ervarings)kennis en ik ben benieuwd wat jullie denken! ze zijn genomen met mn mobiel dus niet super..









    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Plantje in hooi; iemand een idee?

    Nee, lastig hoor! Ik kan me voorstellen dat je twijfelt en zekerheid wilt. Er zijn ook nog andere soorten schadelijk kruiskruid, en soorten die onschadelijk zijn en er best op lijken. Ik denk dat je naar het goede adres gaat. Ik ben benieuwd wat er uit komt en hoop op goed nieuws want hooi weg moeten doen is ook niet fijn.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  3. #3
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Plantje in hooi; iemand een idee?

    Wat je zegt Dineke...inderdaad niet fijn om balen weg te moeten doen. Heb ze nu 'on hold', gelukkig zijn het er niet zo veel. Het is/was een zoektocht naar betrouwbaar en voor mijn paarden geschikt hooi. Ik denk dat ik nu een betrouwbaar adres heb via mijn lesgeefdame. Die boer verkoopt alleen heel grote balen en ze komen niet brengen...dus net met de bus (amerikaanse oldtimer) een baal gehaald, hihi. Hij pastte nèt ! Ik zag het aan de koppen van de heren (vriendlief en jonge boer) dat ze het wel een sport vonden om die baal met een-of andere grijper in de bus te krijgen...THuis weer een sport om hem eruit en op de juiste plek te krijgen. Ik heb een heel handige vriend. Spanband om de baal, vast aan een paal, pallet eronder, met de bus wegrijden.. Tijd voor een aanhanger of trailer..

    De andere balen had ik nog tegoed van de boer hier uit het dorp van wie ik de allereerste keer hooi kocht vorig jaar. Daarna kon ik een hele mooie partij uit Ophemert op de kop tikken (met veel thimothee) die ik de winter gevoerd heb. In de eerste partij van hem zat het niet, dat weet ik zeker. En ik verwachtte eigenlijk hetzelfde hooi. De man zegt dat het van dezelfde uiterwaard is en beweert dat het een 'mutant' is van jkk, wat hij daar dan ook precies mee bedoelt.. we gaan het zien. ..

    - - - Updated - - -

    En alles positief bezien vind ik het een uitgelezen kans meer over kruiskruiden en gelijkende soorten te leren en ze (gedroogd) te leren herkennen..

  4. #4
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Plantje in hooi; iemand een idee?

    Vandaag bij de dame in Leerdam geweest die me wilde helpen met determineren. Een ervaren dame die met loep de verschillende planten en onderdelen bestudeerde, en er verschillende goed gebruikte encyclopedien op na sloeg, plus deze heel handige site https://www.kuleuven-kulak.be/bioweb...=guide&lang=nl (echt een aanwinst om te kennen, want er staat zoveel niet gecontroleerde planten info een plaatjes op het net).

    Conclusie hoogst waarschijnlijk groot streepzaad, in ieder geval zeer onwaarschijnlijk een kruiskruid.

    Blij met deze hulp !

  5. #5
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Plantje in hooi; iemand een idee?

    Interessant, dank voor het delen!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  6. #6
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Plantje in hooi; iemand een idee?

    Fijn dat je iemand hebt gevonden om je te helpen! Ik ben eerder jkk tegengekomen en dat ws beter herkenbaar ook dan dit. Verder, als iemand beperkte voorraad heeft en iets tegenkomt, better safe than sorry! Maar gelukkig is het nu duidelijk bij jou.

    edit: ik gebruik altijd deze site http://www.int-koop.de/unkraut/mod_l...&partner=irbab

  7. #7
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Plantje in hooi; iemand een idee?

    Fijn dat je eruit bent.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #8
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Plantje in hooi; iemand een idee?

    Fijn dat je er nu achter bent! Zonder blaadjes is het altijd moeilijk te zien wat iets is, maar voor JKK had dit plantje iets te verspreide bloemetjes aan de steeltjes gelukkig. En dank voor het delen van handige sites!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •