Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

  1. #1

    (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Hoi!

    Ik ga overstappen van western naar dressuur. Nu versla ik een beetje in alles.
    Ik kom van Barefoot ' af', heb een Barefoot London en Lexington getest maar deze vond ik te breed zitten. Een Heather Moffet FlexEE zadel kneep op de schoft van mijn pony.
    Ghost geprobeerd maar ik kon er niet lekker in zitten.
    Ik zoek en zadel die lijkt op een boomzadel maar dan met een flexibele boom / boomloos met een smalle zit.
    Heeft er iemand nog ideeën voor merken?

  2. #2
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Trekker zadels, net name de flexible inspiration, geen ervaring nog mee overigens
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Trekker pro arte lijkt niet echt op een gewoon zadel, heeft nog wel redelijk smalle zit.
    Dus de andere Trekker modellen is dan misschien wel een optie.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    31
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Startrekk heeft ook een model dressuur zadel. Lijkt op een boomzadel, maar heeft een leren boom.
    Ik heb zelf een tijd tevreden gereden met een
    Startrekk ijslander model.

  5. #5
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Freeform heeft ook een redelijk smalle zit en veel modellen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  6. #6
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Wat vond je niet prettig aan de ghost? Heb je een nieuwe ghost getest of een ouder model?

    En zoek je persé een dressuurmodel zadel? De barefoot Arizona (of atlanta) kan qua gevoel een stuk smaller zitten dan een London of Lex omdat je niet zit met een paar lagen leer als zweetblad. Het been direct aan je paard zit net weer een stuk anders vind ik zelf. Maar ja, dat is in principe geen dressuurmodel natuurlijk.

    Trekker zit inderdaad lekker, redelijk smal ook. Qua pasvorm op het paard ben ik er niet zo over te spreken, zeker de latere modellen (die nu in de verkoop zijn) vind ik vaak maar gek liggen, maar dat kan natuurlijk heel (paard)persoonlijk zijn.

    Startrekk en Deuber hebben een hele lijn prachtige semi-boomloze zadels. Is een heel andere ervaring dan Barefoot want écht veel stugger en minder flexibel, waardoor de pasvorm nauwer komt. Het zijn wel echt mooie zadels om te zien.

    Heb je al naar de Hidalgo zadels gekeken? De dressuurmodellen daarvan zijn bijna niet van een 'normaal' dressuurzadel te onderscheiden en ze zitten ook fijn smal. Er zijn wel wat problemen geweest in NL met de fabrikant, op bokt is daar meer over te vinden.
    Het zijn voor mij redenen om zo'n zadel niet (meer) te willen/durven kopen, maar er zijn ook heel tevreden gebruikers van de Hidalgo's, dus vandaar dat ik mijn omschrijving neutraal houd

    Freeform is er inderdaad ook nog zoals Dineke zegt. Eén van de weinige boomloosje die ik níet ken, maar hoor ik ook veel erg fijne verhalen over!

  7. #7

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Ik heb een tijd lang de Startrekk dressuur gehad. Heel fijn zadel!
    I want my horses to think "Great here comes my human!!"
    https://www.facebook.com/HorsesandDreams

  8. #8

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    De Sensation zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn, heeft redelijk een dressuur look en zit smal.
    Ik ben zelf heel blij met de nog smallere zit van de Ghost, de nieuwe Ghost zadels zijn er in veel verschillende modellen met ook verschillende wrong posities. Wellicht loont het de moeite om nog eens een model met een ander type wrong te proberen?

  9. #9
    *nieuw*
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Daar waar het aardewerk blauw wordt na het bakken..
    Berichten
    8

    Re: (semi) boomloos dressuurzadel-merken gezocht met smalle zit.

    Hidalgo maakt ook mooie dressuurmodellen.
    Mijn paard, natuurlijk!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •