Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Hoofdkap voor eczemer

  1. #1
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Hoofdkap voor eczemer

    Hoi allemaal,

    De dagen worden weer langer, de temperatuur weer hoger en dus komt ook het eczeemseizoen er weer aan.
    Omdat Karma altijd jeuk heeft rond haar oren wil ik een hoofdkap voor haar kopen.
    Nu is mijn vraag: hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie aanraden?
    Ik wil absoluut niet dat de kap voor haar ogen zou kunnen schuiven. Tien jaar geleden is een losse halsdeken over haar ogen heen geschoven, waarvan ze in paniek is geraakt en in de sloot is beland. Daarvan heeft ze minstens twee jaar moeten revalideren. Dat risico wil ik dus niet nemen. Losse oorstukken heb ik al geprobeerd maar die schud ze zo af. Een hoofdkap is dus de enige oplossing.

    Welke hoofdkap heeft veel ruimte rond de ogen en zit stevig? Ik heb een eczeemdeken van qhp, maar de kap die daarbij hoort bestaat puur uit gaas. Ik heb al een hoofdkap met oren van gaas en die werkt onvoldoende.

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    De hoofdkap van boett ! duur maar al jaren heeft mijn pony er heel veel plezier van.
    Schuift nooit !!

  3. #3
    Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Locatie
    Heerhugowaard
    Leeftijd
    56
    Berichten
    715
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Ik had een hoofdkap van Yvanhoe voor mijn pony destijds. Stevig stof en heb hem nog steeds in mijn bezit. Het was de enige die een beetje om zijn grote hoofd paste

  4. #4

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Ivanhoe zit vrij strak vind ik zelf. Zowel hoofdkap als body deken.

    Ik heb nu combi rish deken van Rambo + hoofdkap boett

  5. #5
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Ja, naar die Boett hoofdkappen heb ik ook eens zitten kijken. Blijven die ook goed zitten in combinatie met andere dekens dan die van Boett? En gaat er geen vuil oid in het gaas zitten?

  6. #6

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Is heel fijn gaas. Ik heb er 2 eens in zoveel tijd krijgt hij een ritje in de wasmachine.
    Zoals ik schreef gebruik ik hem in combinatie met Rambo sweet itch Hoody.
    Mijn moeder heeft zo'n bevesting punt bovenop gemaakt.

  7. #7

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    ik heb denk ik, moet even zoeken nog een oud model boet hoofdkap liggen eentje met van die sliertjes ipv gaas.
    Is nog geheel nieuw ik geloof dat mijn toenmalige pony hem nooit heeft gedragen.
    Ik ga morgen even zoeken om te kijken welke maat het is als dit er op staat. Was geweest van een grote maat ijslander.
    Weet niet wat voor maat jou paard heeft? Ik zit ook nog eens vrijwel om de hoek van je dus we zouden hem evt live kunnen uitruilen.
    Morgen meer info....

    - - - Updated - - -

    o ja deze verschuiven idd nooit, stevig kan heel makkelijk gewassen worden. Heel veel ijsjes lopen met dit soort hoofdkappen rond en hoor niets dan lof over dit merk en zo zijn mijn ervaringen ook.

  8. #8
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Inger, dat zou fantastisch zijn!
    Karma is inderdaad een ijslander, ze is niet heel groot voor een ijslander, ongeveer 1.35. We staan nu in Maartensdijk, ik weet niet waar jij staat met je paarden? Anders kunnen we misschien zelfs live passen .
    Het klinkt veel belovend, die Boett kappen.

  9. #9

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Soms zijn ze 2e hands te vinden op internet.

  10. #10

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    oeps er zijn andere dingen tussen gekomen...denk dat we buren zijn???
    ijsjes en maartensdijk....kan bijna niet anders....heb dus nog niet gekeken welke maat.....

  11. #11

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    goed zolder overhoop gehaald....schuur leeg...op de wei gezocht maar kan hem niet vinden.
    Weet zeker dat ik hem niet heb weg gegooid maar vast zo goed weg gelegd dat ik hem niet direct terug kan vinden.
    SORRY....ik was te spontaan in mijn aanbieding ....

  12. #12
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Geeft niet, ik ga hem gewoon ergens bestellen .
    En mocht je hem alsnog vinden, dan rij ik wel even langs .

  13. #13

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    afgesproken

  14. #14
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Hoofdkap voor eczemer

    Mocht je nog wat zoeken, ik heb voor Monty, geen exemer maar wel roze neus, verbrand snel en heeft last van pollen in het voorjaar een masker van pagony van divoza. Je hebt ze van duur tot goedkoop en ik ben met de goedkoopste begonnen om te kijken of het werkt. Ik moet zeggen ik ben er heel tevreden over, schuift niet, kapjeblijft goed op zijn plek, paard kan ermee eten, drinken en kroelen. Voor 15 euro heb je er zeker 2 jaar plezier van. Nu begint bij mij bij het neus gedeelte het onderste randje te rafelen..

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •