Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Topic: Paddock Paradise

  1. #31
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Paddock Paradise

    Haha, ik vind het wel leuk om hiermee te puzzelen. Ik ben aan de hand van jouw omschrijving en plaatje gaan proberen om het met de juiste verhoudingen uit te tekenen. Dan ziet jouw inrichting er wel heel logisch uit
    Hoe groot is het stuk voor de schuur? En staat de schuur tegen de zijkant van het perceel aan, of heb je daar ook nog ruimte?
    En hoe groot wil je de parkeerplaats en hoe groot wil je de roundpen? In jouw plaatje is de roundpen wel erg klein volgens mij Als ik het goed heb is de breedte 23 meter, met achterin een dubbele breedte, toch?

  2. #32
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Paddock Paradise

    @ Marja: de rijpiste gaat inderdaad niet beschikbaar zijn voor de paarden zodra er een goede bodem in is.

    @ Yo-rien: ik ben niet handig met tekenen maar ik kan de maten ongeveer doorgeven.

    De voorkant is 23m breed inderdaad en dan het gedeelte waar de parking en roundpen moet komen tot aan de schuur is ongeveer 30-35m (edit).
    (ik heb de verharding van de parking zoals ze nu is niet afgestapt, roundpen heb ik niet echt idee van hoe groot fijn werkt. Ik wil wat olaats voor de schuur houden om eventueel de vrachtwagen erbinnen te kunnen rijden.

    De schuur staat net niet helemaal tegen de zijkant van het perceel, maar het scheelt niet veel. Er staan daar nu nog hoge sparren (die moeten weg omdat ze mijn dak beschadigen). In elk geval te smal om paarden door te laten denk ik.De schuur is 15m breed en 20m lang, het stuk naast de schuur (waar ik dus boxen wil) is 8x20m

    Achter de schuur is eerst nog een stuk van 23m breed en dat is dan 40m lang.
    Daarna gaat het perceel breder en is het 45m breed 35m lang.

    Als je het zo bloksgewijs op elkaar stapelt zou je het perceel moeten hebben
    PS: alle maten zijn afgestapt of met google maps afgemeten. Heel precies zal het niet zijn, maar wat we gestapt hebben, komt toch heel goed overeen met wat maps meet.
    Laatst gewijzigd door Gilraen; 28-02-15 om 12:46.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  3. #33
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Paddock Paradise

    Voor een roundpen is denk ik een doorsnee van 15 meter fijn. Die bij ons op stal is iets kleiner, dat gaat wel maar ik vind het net krap.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  4. #34
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Paddock Paradise

    Ik maak altijd een roundpen van ongeveer 13-14 meter, voor mijn IJslanders vind ik dat wel een fijne maat.
    Er was hier een longeerkraal van 11 meter maar dat vind ik echt te klein.

  5. #35
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Paddock Paradise

    Ik ben er net nog even geweest en het stuk voor de schuur is groter dan wat we dachten. 30-35m (owv beplanting niet helemaal recht kunnen stappen en niet tot echt aan de schuur). Dat maakt dat de roundpen van 15meter makkelijk haalbaar is en ik mijn vrachtwagentje nog id schuur kan rijden.
    Aan da achterzijde staat de schuur ook verder van de rand van het perceel af (denk dat die wat scheef tov de scheiding ligt). Dat maakt dat ik bredere paden naast de buitenrijpiste kan maken
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  6. #36
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Paddock Paradise

    Ha, fijn!

  7. #37
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Paddock Paradise

    Een ontwerp van Yo-rien:

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •