Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

  1. #1
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Ik ben toch weer aan het zoeken geslagen voor een nieuw zadel voor Tas. Tas is nu bijna 28, dus je vraagt je vast af waarom
    Toen ze 20 was heb ik er ook over nagedacht, maar toen vond ik haar te oud Nu heb ik er spijt van dat ik toen geen zadel heb gekocht. Tas vind de torsion (boomloos) op de een of andere manier heerlijk, maar ik zit er na mijn blessures echt niet lekker meer in. Ik heb iets meer vorm nodig met m'n knie.

    Maar goed, ik zit te denken aan een heather moffet flexee, zag het laatst langskomen hier. Is heel redelijk geprijst, misschien iets minder kwaliteit, maar het hoeft geen 20 jaar meer mee te gaan..

    Per mi cavallo heeft ze, maar is vrij duur om voor één zadel langs te laten komen. Heeft iemand het zadel hier en kan ik het een keer uitproberen? Of heeft iemand een andere suggestie?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  2. #2

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Als Tas zich er zo goed bij voelt he, kun je dan niet iets aan je zadel laten veranderen voor jou?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  3. #3
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Die torsion is echt alleen een platte lap, als het ware. Daar valt niet veel van te maken. Tas is nogal rond en ik zit dus ook rond, terwijl ik als ik meer in "vorkzit" zit, dan heb ik geen last van m'n knie. Ik baal er ook echt van.. Ik hoop dus een ander boomloos zadel te vinden, die voor Tas ook lekker is en voor mij ook.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  4. #4
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Is een Freeform elite (dressuur) misschien wat voor je? Daarop kun je vrij smal zitten voor een boomloos zadel. Ze worden nog wel eens tweedehands aangeboden, en misschien kun je Elvira contacten, die weet meer over Freeform(-verkopers).
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  5. #5
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Mocht je een Freeform willen proberen, ik heb hier nog een Freeform Wave liggen. Wil hem niet weg doen maar uitlenen om te testen vind ik prima. Heeft een smalle zit, zeker voor boomloos, hij heeft alleen itt de Elite die hier genoemd wordt geen zweetbladen. Ik vind hem niet breder zitten dan mijn boomzadel, en je weet hoe breed Moon is!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  6. #6
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Wauw, super bedankt voor het aanbod!! Ik ga nu eerst die heather moffet flexee testen en als dat hem niet is, dan kom ik er erg graag op terug
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  7. #7
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Mocht je willen heb ik een Trekker pro arte die je mag testen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #8
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    31
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Mijn strartrekk (ijslander model, voor brede paarden) mag je ook testen als je dat wilt.

  9. #9
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Ik ben zelf heel nieuwsgierig naar de Flexible Inspiration, het dressuurmodel van Trekker. Ik vond de gewone Trekkermodellen nog te breed/plat zitten, maar deze ziet er echt uit als een dressuurzadel.

    De FlexEE heb ik geprobeerd toen het nog een goedkope, kunststof versie was. Inmiddels is het geloof ik best veranderd, maar toen kon ik er niet aan wennen, het voelde als een trampoline op Fenna's rug en ik miste juiste steun. Naar het model van nu ben ik ook nieuwsgierig.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  10. #10
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Ik had mazzel De vrouw van de boomloos zadel winkel mailde net dat er nog iemand in Soest is die zadels wil passen, dus ik kan volgende zondag alle zadels gaan passenFlexible inspiration, flexee en freeform elite ga ik in ieder geval passen. Bedankt voor alle suggesties en aanboden om zadels te lenen!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  11. #11
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Ben benieuwd naar je ervaringen! Zou je die willen delen hier?
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  12. #12
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Sanne is die mevrouw al geweest? Ik ben zo benieuwd naar je ervaringen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  13. #13
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2011
    Locatie
    Roemenie
    Berichten
    112

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Ghost heeft ook weer nieuwe zadels. De eerste reacties van gebruikers zijn erg positief. Zijn leuke minimalistische zadels en ook wel leuk geprijsd. Wellicht het proberen waard? Ze zijn als testzadel verkrijgbaar maar er rijd ook iemand mee rond die naast Ghost ook nog Barefoot en Trekker zadels heeft.

  14. #14
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: nieuw zadel voor Tas, iemand tips?

    Bijna vergeten

    Laat ik beginnen met zeggen dat ik geen nieuw zadel heb Tas had rondom het passen even een wat mindere periode, is opeens flink afgevallen en vooral bovenop.
    Daar zal het deels zeker mee te maken hebben, want alle zadels die ik geprobeerd heb, lieten mij allemaal extreem naar voren zitten. Alsof ik constant mezelf naar achter moest duwen. In stilstand vond ik ze allemaal best lekker zitten, maar zodra we begonnen met bewegen, voelde Tas zich duidelijk beperkt en zakten we steeds meer voorover De beste was nog de flexible inspiration, die heb ik gepast met veel inlages eronder. Was toen opzich wel ok. Alleen niet zoveel beter dan mijn oude torsion, dus die uitgave heb ik er op dit moment in ieder geval niet voorover.

    Eerst maar eens even afwachten of het allemaal goed blijft gaan met Tassie
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •