Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 165 van de 167

Topic: Train je oog: beweging van paarden analyseren

  1. #151
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Draaft die ook nog of niet? Eigenlijk zou ik dat ook wel graag zien.
    In eerste instantie vond ik de filmpjes meevallen, maar toen ik een ouder filmpje keek zag ik wel duidelijk verschil.
    De stap beoordelen vind ik niet het makkelijkste.
    Wat betreft evt. foto/echo is nog wel wat onderzoek nodig denk.
    De spronggewrichten zou je aan kunnen denken. Maar ook veel hoger, SI/rug bijvoorbeeld. Dat is mij niet duidelijk nog.

    Hoe oud is Lazir?
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  2. #152

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Ja hij draaft wel, eigenlijk is de draf altijd best goed geweest, de stap was voor mij het duidelijkst zichtbaar dat er iets niet goed zit.
    En het is grappig dat je zegt dat je verschil ziet bij een ouder filmpje- Ik weet op een gegeven moment ook niet meer wat normaal is, maar zag net nog een oud filmpje van Lazir op equiday. Met een vloeiende stap, echt wel anders.
    Daarnaast zie ik het ook gewoon aan z'n hoofd (hij kijkt normaal echt nooit boos of chag) en staart zwiepen.
    Maar ook wat je zegt, stap beoordelen is gewoon lastig. Met draven merk ik vnl dat hij liever geen tempo maakt. linksom wat meer dan rechtsom. Galop rechtsom ging van de week best goed, linksom valt hij er gauw uit en moet hij echt meer gemotiveerd worden. Terwijl linksom normaal t makkelijkste gaat. Ik denk ook ergens bovenin, omdat het daar ook in de start gezwollen was en nu geeft hij soms best een heftige reactie als ik hem daar poets. Dat ging beter toen hij 11 dagen aan de metacam zat, is nu weer terug.
    Lazir is 12 jaar.

    Oja, ter aanvulling- ondertreden, zijwaarts, met name rechtsom, vindt hij niet fijn. Terwijl hij normaal super licht is.
    Laatst gewijzigd door Mariel89; 06-11-15 om 00:15.
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

  3. #153
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Ik vind wel dat hij vreemd loopt, het is net alsof zijn achterhand er achteraan hobbelt , ik weet niet hoe ik het zeggen moet, er is geen verbinding met de voorkant over de rug. Wat opvalt bij het laatste filmpje is dat hij constant likt en kauwt. In zijn achterbenen zit inderdaad weinig buiging. Wat akelig trouwens, hopelijk krijg je meer duidelijkheid en een oplossing.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #154
    Actief Forumlid Susan's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    605
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Wat vervelend zeg!
    Op de filmpjes zie ik dat Lazir zijn voorbenen 'ploffend' op grond neer zet. Al het gewicht zit/komt op de voorhand. Hij wil volgens mij daarmee echt de achterhand ontlasten. Hij tilt ook niet echt zijn achterbenen op waardoor ze nogal achter de voorbenen aan sloffen.
    Ik vind het lastig te omschrijven, maar dit is het beste wat ik van kan maken.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

  5. #155

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    De dierenarts is net een uur geweest. Rechtuit op het harde was goed, op het zachte op de volte was te zien dat hij sleepte met z'n achterbenen beiderzijds en weinig impuls zeker in galop. Ze zag ook dat ik vrij veel moest doen om hem aan het lopen te houden en dat hij niet soepel liep.
    Uit de buigproeven bleek dat hij beiderzijds positief was op zijn kogels achter...
    Verder was hij gevoelig op zijn rug in het gebied van de lendenen en ook nog gevoelig op zijn tussenpees in zijn achterbeen.

    Een hoop dus... nu nog uitzoeken wat er precies aan de hand is... volgende week gaat hij naar de kliniek voor foto's van rug / benen.
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

  6. #156
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Sterkte Mariel. Hopelijk met de foto's wat meer duidelijkheid. Het is natuurlijk ook maar de vraag waar het begonnen is en wat compensatie is.
    Bedankt voor het plaatsen, want het helpt toch weer om beter te leren kijken

  7. #157
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mariel89 Bekijk Bericht
    De dierenarts is net een uur geweest. Rechtuit op het harde was goed, op het zachte op de volte was te zien dat hij sleepte met z'n achterbenen beiderzijds en weinig impuls zeker in galop. Ze zag ook dat ik vrij veel moest doen om hem aan het lopen te houden en dat hij niet soepel liep.
    Uit de buigproeven bleek dat hij beiderzijds positief was op zijn kogels achter...
    Verder was hij gevoelig op zijn rug in het gebied van de lendenen en ook nog gevoelig op zijn tussenpees in zijn achterbeen.

    Een hoop dus... nu nog uitzoeken wat er precies aan de hand is... volgende week gaat hij naar de kliniek voor foto's van rug / benen.
    Ah wat een rottig nieuws. Wel heel verstandig dat je foto's laat maken.
    Sterkte.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  8. #158
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Sterkte Mariel, veel houdt wel verband. Goed om naar de kliniek te gaan.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  9. #159
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Oh Mariel, ik schrik inderdaad wel van de filmpjes! Knappe, levendige Lazir ziet er ook niet goed uit. Moe en moeizaam.

    Ik duim heel erg dat er iets uitkomt, waar ze wel een goede behandeling voor weten! Sterkte, voor jullie allebei !!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  10. #160

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Bedankt! lief, alle sterkte-wensen!

  11. #161

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Ik zal de uitslag hier nog even melden.
    Vandaag is Lazir in de kliniek onderzocht en na weer een klinisch onderzoek besloten om foto's en echo van zijn rug te maken.
    De foto's zagen er gelukkig goed uit. Op de echo was te zien dat hij op verschillende plaatsen op zijn rug ontstoken ligamenten heeft tussen de doornuitsteeksels.
    Ik moet nu wel starten met onbelaste revalidatie training (gelukkig kan dat mooi met Sanne ), heb nog metacam, maar ik ga nog even met de arts overleggen of ik hem niet een lokale ontstekkingsremmer (zalf) kan geven, omdat ik graag heb dat we daar eerst ook echt wat aan doen, zodat hij niet meer pijn krijgt tijdens de oefeningen. Over 8 weken weer controle en dan kijken hoe verder.

    Lazir was trouwens wel echt super super super lief de hele dag en ging 2 keer zo de trailer op. Knappie!
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

  12. #162
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Fijn zo'n knappe Lazir!!! <3
    Het klinkt of er iig wat te doen is aan de blessure. En aan Sanne heb je dan natuurlijk een hele fijne! Hopelijk knapt hij snel op

  13. #163
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Fijn dat de foto's goed waren.

    succes met revalidatie
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  14. #164
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Wat superfijn dat de foto's goed waren.
    En die rug, Carwyn had ook op de echo afwijkingen (2014), maar is er helemaal goed van hersteld.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  15. #165
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Train je oog: beweging van paarden analyseren

    Mariël, hoe is het nu met Lazir?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •