Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Verzekeren voor lesgeven

  1. #1

    Verzekeren voor lesgeven

    Hallo allemaal,

    ik ben benieuwd hoe de mensen onder jullie die ook lesgeven, dat verzekeringtechnisch hebben geregeld.
    Welke ervaringen hebben jullie? Heb je een verzekering voor het trainen van andermans paarden of 1 voor grondwerklessen, of juist voor de rijlessen. Welke verzekeraars bieden iets dekkends aan voor een niet te hoge prijs?
    Ik vind het lastig om iets te vinden dus ben benieuwd naar hoe jullie dit hebben geregeld!

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    In principe kan je je alleen verzekeren voor lesgeven met een van de 4(?? weet ik niet zeker of het er idd 4 zijn) diploma's die daarvoor mogelijkheden bieden. Met trainen van andermans paarden ligt het ingewikkelder. Het hangt er vnaf of je paarden traint oor een bedrijf of particulier of wat voor bedrijf je zelf hebt en of je dit op locatie doet of op je eigen locatie. Daarvoor kan je het beste rondbellen bij verzekeringen.

  3. #3
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    Ik ben verzekerd voor het lesgeven bij Univé, daar was een diploma niet noodzakelijk.
    Jezelf verzekeren voor het trainen van andermans paarden bleek erg lastig. Dat valt (in ons geval) deels onder de bedrijfs aansprakelijkheid verzekering, en deels kan de eigenaar van het paard verantwoordelijk zijn (afhankelijk van de situatie).
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    @Eefje; stelden ze daar geen aanvullende voorwaarden? Dat zou een grote stap zijn gezien ze daar eerder bij geen enkele verzekering voor open stonden.

  5. #5

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    Is dat ook echt een verzekering voor mensen die rijden op de paarden, Eefje? De verzekeraars waar ik tot nu toe contact mee heb gehad deden niet zo moeilijk over grondwerklessen of coachen met paarden, maar zodra de mensen ook echt op de paarden gingen zitten, werd het ineens een ander verhaal...

  6. #6
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    De verzekering als instructeur heb ik afgesloten als onderdeel van een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering. Misschien dat dat verschil maakt?
    Misschien helpt het ook mee dat ik nu wel een opleiding aan het volgen ben, bij een door de verzekeraar erkende opleider (Voest).
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

  7. #7

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    Ha Eefje,
    je zegt dat je voor het lesgeven bij Unive verzekerd bent en dat het trainen van paarden deels onder je bedrfijsaansprakelijkheidsverzekering valt. Lees ik dan goed dat je 2 verzekeringen hebt? Of is de verzekering bij Unive de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en dekt die het lesgeven volledig en het trainen deels? Dank je wel!

  8. #8
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    Ik heb een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering met daarin opgenomen verschillende "modules", oa lesgeven.
    De dekking van trainingspaarden is wat ingewikkeld, aangezien de eigenaar (wat ik in dat geval niet ben) vaak aansprakelijk is voor eigen gedragingen van het paard. Ben ik echter de oorzaak van de schade, bijvoorbeeld doordat ik wat vroeg wat het paard eigenlijk niet kon, dan valt dat weer onder de bedrijfsverzekering.

    Dat is in ieder geval hoe ik het begrepen heb van de verzekerings adviseur.
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

  9. #9

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    Oke, dank voor je opheldering!

  10. #10

    Re: Verzekeren voor lesgeven

    Ik heb voor mijn hulpverlenings praktijk met paarden ook een verzekering afgesloten bij Unive, zonder instructie diploma (wel een hulpverleningsdiploma). Bij mij is het rijden ook verzekerd. Qua kosten is het ook nog te overzien, ik kom rond de 200 euro per jaar uit.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •