Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

  1. #1
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Ik zoek me een rotje, naar hoeveel groene leem ik kan/ mag geven als reinigingskuur.

    Voor een mens is het kennelijk een theelepel per glas water, ( ik ga het ook eens proberen!) hoeveel zou het voor een shet zijn en hoeveel voor een Tinker?
    En kan ik het dan gewoon over het voer strooien?
    Hebben jullie er goede ervaringen mee, bij jeuk ( shet) en bij diarree ( Tinker)?

    Alvast bedankt!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  2. #2
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Ik lees ( toch) voor paarden een eetlepel. Dan voor shetjes een halve?

    En moet er dan essentiele olie bij? En zo ja,waarvoor?
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Ik heb ooit leem met toebehoren besteld (Silverlinde Breda) daarbij stond vermeld dat je een paard een eetlepel per dag mocht geven, een grote hond ook. Whoopie stond daarna dan te stuiteren in de wei en aan de hand. Dus blijkbaar gaat dat een beetje hard. Mijn huidige therapeut schrijft veel minder voor zij schrijft voor Whoopie een theelepel per dag voor evt de eerste dagen zelfs iets minder, daarvan merk ik ook effect dus persoonlijk zou ik een mindere hoeveelheid aanbevelen, voor Milan een halve theelepel dan. Haar grote paard geeft ze zelf ook 1 theelepel.

    Groene leem gebruik je om het lichaam te ontgiften, evt olie gebruik je gericht.

    Zo zit er bij het pakket van de silverlinde Jeneverbesolie, deze zorgt voor verwijdering van reststoffen van het spijsverteringsproces, daarnaast zit er Silsterk bij deze bevat oa tea-tree olie deze doodt bacterien en schimmels en virussen, de citroenolie stimuleert de aanmaak van witte bloedlichaampjes en draagt bij aan een betere opname van aminozuren uit de voeding.(uit de bijsluiter van de silverlinde).

    Whoopie krijgt momenteel groene leem met ravintsaraolie, dit ivm haar schimmels, maar dit is voorgeschreven door een therapeut, zou ik niet zelf mee gaan dokteren.
    Voor mensen adviseerde ze een halve theelepel per dag. (wel veel water drinken). Whoopie en ik gebruiken een kuur van 3 weken.

    diarree weet ik niet het ligt eraan wat de oorzaak is, dan zou ik het zeker combineren met de silsterk en jeneverbesolie.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Heel erg bedankt, Janneke, voor al die info. Dan zoek ik nog even gerichter verder.

    Nu las ik ook nog ergens dat je na een wormkuur beter twee weken kunt wachten, zodat de wormkuur ook goed zijn werk kan doen...??? Dat gaat toch veel sneller? Wormkuur werkt toch gewoon NU? Zeg maar 24 uur? Weet jij dat toevallig ook? In datzelfde stukje stond ook nog dat je geen leem kunt gebruiken bij een gechipt dier, maar dat is ook achterhaald.
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Ik heb verschillende keren de kuur van Silverlinde gegeven, dus met die olieën, en ook gewoon alleen groene leem zonder olie.
    En ik heb er bij beide paarden nooit wat van gemerkt... Ja, dat ik er een goed gevoel bij had dat ik mijn paarden nu fijn ontgift had... maar merken...? Nee...

    Zelf heb ik het ook wel eens gedronken en in de eerste dagen kan ik dan wel wat hoofdpijn krijgen. Dus het lijkt dan toch in elk geval wel IETS te doen...

  6. #6
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Ja, dat goede gevoel heb ik ook al Daarom wil ik het zelf idd ook gaan drinken. Ik heb het mijn hond vanmorgen ook gegeven ( ook jeuk).
    Ik ben heel benieuwd. Ik zal het laten weten tzt

    - - - Updated - - -

    Marja, heb jij het met een special reden gegeven? Of alleen om eens te ontgiften?
    En weet jij of ik idd twee weken moet wachten na de wormkuur?
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Aangeraden wordt om de kuur in het voor- en najaar te geven. Ik doe dat niet zo strikt 2 keer per jaar. De laatste keer was afgelopen voorjaar, een paar weken nadat Atli enkele tanden had moeten laten trekken. Tevens hebben de paarden het afgelopen half jaar een paar extra wormkuren gehad. Ik wilde al deze chemicaliën eruit werken.

    Ik weet het niet zeker maar ik geloof wel dat je inderdaad even moest wachten na het geven van een wormkuur. Die kuur werkt dacht ik toch wel langer dan 24 uur. Dus dan is het niet slim om de werking te onderbreken met groene leem...
    Anders even navragen bij de Silverlinde?

  8. #8
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Ik heb net gebeld met de paardendrogist. Ze raden inderdaad aan om 2 a 3 weken te wachten met de groene leem, maar dat is meer omdat je de darmen anders zo kort na elkaar nogal belast.

    Ik denk, als er verder niks bijzonders is, ik het ook niet standaard 2 x per jaar zal doen. Doe ik voor mezelf ook niet. Misschien is het best verstandig, al merk je niet echt een verschil, en is het misschien best gezond....
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  9. #9
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: groene leem inwendig. Hoeveel geef je dan?

    Ik heb Option pas een kuur gegeven omdat hij wat snottebellen had.
    Een eetlepel groene leem en 10 druppels Silsterk erbij.

    De snottebellen zijn iig verleden tijd! Dus ik denk dat het goed heeft geholpen

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •