Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Hoe nu verder

  1. #1
    Actief Forumlid TwarresNoah's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2014
    Locatie
    Alkmaar
    Leeftijd
    33
    Berichten
    101
    Dagboek Berichten
    35

    Hoe nu verder

    Twarres zet me nogal aan het denken de laatste tijd dus misschien hebben jullie wat tips voor ons! Twarres schrikt snel van dingen vandaag nog van een vogel die uit de boom vloog... levens gevaarlijk als je een paard bent! Daar samen door heen werken lukt ons wel daar heb ik vaak maar een paar dagen voor nodig en dan blijven we rustig herhalen.
    Vandaag stond hij ontzettend te dralen hij kon maar kort stil staan. Met friendly kon ik overal komen zonder problemen. En zolang ik met hem bezig ben gaat het goed maar zodra ik stop checkt hij uit. Dan gaat hij ijsberen bij het hek (de kant die hij voorheen nooit eng vond).
    Gister vond ik het ook al zo vreemd dat hij geen rust kon vinden terwijl ik gewoon rustig op een kleedje zat en met Noah aan het kroelen was. Toen stond hij ook te ijsberen.
    Met voedsel kan ik hem heel goed activeren. Dan kan ik opeens heel veel van hem vragen. Dan werkt hij kort mee en word hij vreselijk fanatiek. Maar als ik dan weer ga zitten gaat hij weer ijsberen.
    Zodra ik hem geen aandacht meer geef is hij vreselijk onrustig. Het volg spelletje is helemaal goed... maar zodra ik lekker ga zitten of rustig ga staan gaat hij ijsberen.... wat moet ik hier nou mee... hoe help ik hem hier doorheen? Natuurlijk heb ik al hulp van Saar gevraagd maar ik was benieuwd hoe andere hier aan zouden beginnen? Ik heb werkelijkwaar geen idee want niks doen helpt blijkbaar niet...
    Tips graag!!
    Er is geen beter leven dan een goei!!

  2. #2
    Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Locatie
    Heerhugowaard
    Leeftijd
    56
    Berichten
    715
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Hoe nu verder

    Ik kan eigenlijk nix zinnig bedenken, maar ik dacht als je straks verhuisd ben (je was toch nog niet verhuisd?) om dan te kijken of Twarres zich wat rustiger gaat gedragen. Andere plek, andere omgeving. Dan kan je daar gericht kijken op welke plek hij wel op zijn gemak is en vanuit daar uitbreiden naar andere plekjes met oefeningen. Is er een plekje op deze stal waar hij wel rustig blijf/is/staat als jij in de buurt bent zonder met hem te bemoeien?

  3. #3
    Actief Forumlid TwarresNoah's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2014
    Locatie
    Alkmaar
    Leeftijd
    33
    Berichten
    101
    Dagboek Berichten
    35

    Re: Hoe nu verder

    Lastig he!! Ik ga inderdaad over een paar weken verhuizen en ik hoop ook dat ik het daar kan veranderen. Ja hij is dicht in de buurt tot 4 meter afstand rustig maar verder daar buiten niet. Als ik bij hem zit komt hij wel kijken maar gaat dan toch weer weg. Het viel me vandaag op dat als we wat gaan doen hij kalmer word... maar zodra het klaar is en we klaar zijn met kriebeltjes is hij weer anders.
    Hij begon vandaag ook hysterisch te hinneken toen ik kwam en toen ik weer weg ging... verlatings angst misschien?
    Er is geen beter leven dan een goei!!

  4. #4
    Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Locatie
    Heerhugowaard
    Leeftijd
    56
    Berichten
    715
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Hoe nu verder

    Konden ze maar gewoon pratenWat zou het allemaal makkelijker zijn. Heb je hem wel eens stiekem kunnen observeren zonder dat hij het in de gaten heeft? Ik zou heel benieuwd zijn hoe hij is met alleen Noah samen zonder mensen in de buurt.

  5. #5

    Re: Hoe nu verder

    En hoe doet hij als je een beetje klusjes doet in de buurt? Uitmesten, opruimen enzo? Is hij dan ook zo onrustig?

  6. #6
    Actief Forumlid TwarresNoah's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2014
    Locatie
    Alkmaar
    Leeftijd
    33
    Berichten
    101
    Dagboek Berichten
    35

    Re: Hoe nu verder

    Dat verschilt per dag! Het ene moment is hij wel rustig als ik langs de bak loopt gaat hij mee maar ik zie niet wat hij doet als ik alles nacht klaar maak...
    Camera ophangen zou leuk zijn!!
    Er is geen beter leven dan een goei!!

  7. #7

    Re: Hoe nu verder

    Dat is best een leuk idee!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •