Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3111213
Resultaten 181 tot 192 van de 192

Topic: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

  1. #181
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Leuk idee die open lessen, vind het altijd zeer leerzaam om anderen te zien lessen, dat hoeft wat mij betreft niet perse op Equiday, dat zou misschien ook kunnen tijdens een soort van forumdag, dan word je minder afgeleid door andere dingen en heb je ook wat tijd om bij te kletsen.

    Ik heb het jammer genoeg niet gevolgd op equiday de open les.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #182
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    10 minuten lijkt mij erg kort. Dan zou ik liever 2 of 3 in een langere tijd zien.
    De les van Eef was leuk, maar had best langer mogen duren, dan kun je ook wat bereiken.
    Dat was nu namelijk net aan in dat half uurtje.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #183
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Maar de VD-les was dus met een half uur te lang. Dat is vaak wel lastig inschatten.
    Uit de enquete bleek onder meer dat veel mensen langere demonstraties verlangen. Dat is best apart, want EquiDay Seminar trok weer niet genoeg mensen om het nog eens te organiseren. Terwijl dát nu juist een mooie leeromgeving was.
    Waarschijnlijk gaan we daar volgend jaar dus wel wat mee doen. Open lessen, langere demo's, misschien een wat andere invulling van de challenge.
    Oh ja, ook veel mensen verlangden een pauze in het programma, omdat ze anders het gevoel hadden veel te missen .
    Wij proberen altijd zoveel mogelijk op 1 dag te proppen, maar dat hoeft dus volgend jaar helemaal niet.

    Ik denk zo dat we hal 1 en 2 clinichallen houden, waarbij de demo's langer duren dan een half uur. en dat we de showring in hal 3 echt gaan gebruiken voor puur show. Maar dan wordt het zoeken naar mensen die andere dingen doen dan Parelli en VD en die tóch een leuke show kunnen geven. We willen echt niet heel eenzijdig zijn, maar het blijkt toch lastig om showmensen te vinden in een andere NH-gerelateerd gebied.

  4. #184
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Ik denk, maar dat is meer een gedachtegang dat je met de Equiday Seminar het nadeel hebt dat het maar 1 bak is. Ik vond daar bepaalde dingen inderdaad ook lang duren, want als iets je niet aanstond had je zo een uur niets te doen.
    Bij de gewone Equiday kun je keuzes maken omdat er in meer bakken tegelijk iets gebeurd. Als je iets niet leuk vindt, ga je naar een andere bak toe (of even kletsen of stands kijken). Bij de Seminar is alles kleiner dus ben je meer verplicht tot kijken.
    En ja, ik vind VD niet zo interessant, dus een half uur daarnaar kijken zou ik te lang vinden.
    Maar het programma was nu best afwisselend en goed in elkaar gezet en ik moest soms doorlopen of stukje ergens van missen om te volgen wat mij aanstaat. VD heb ik eigenlijk allemaal overgeslagen alleen toevallig Eva en Flip gezien.

    Een mooie kur op muziek past ook in een showhal. Van mij mag er best wat dressuur bij.
    Of en pas de deux van twee menners bijvoorbeeld. (En nee, alsjeblieft niet bitloos Ik blijf mij verbazen dat een groot deel van de ruiters met bit rijdt en de menners dan perse zonder )

    O, en lange teugelen kun je ook wel show mee neerzetten, voltige, of dat kozakkenvoltige, die heb ik nu niet gezien.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  5. #185
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Voltige? Met een paard dat met touwtjes is vastgebonden? ik weet het niet hoor...
    Menners vinden de bak te klein. En dat issie misschien ook wel.

    Maar inderdaad, onderwerpen zijn er wel. Maar niet elke goede instructeurs kan en wil een leuke show voorbereiden. maar natuurlijk gaan we weer op zoek!

  6. #186
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Ja, ik weet niet wat dat kozakkenvoltige was? Die hing toch ook aan alle kanten van het paard? Voltige is niet mijn ding hoor, maar om wat te noemen.
    Maar die Robin Legdeur heb ik vele positief over gehoord. Ik heb het overgeslagen omdat voltige mij niet zo interessant leek.

    Als menner is 20x40 wel minimale om een fatsoenlijke demo te geven. Maar dat geldt ook voor dressuur enzo natuurlijk.

    O, er schiet me nog iets te binnen. Misschien in het boekje paar stukjes uitleg wat een demo inhoudt, bij sommigen had ik geen idee.
    Laatst gewijzigd door Dyonne; 21-04-15 om 14:30.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #187
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Een open les kan, ik zou bijvoorbeeld best een soort open training willen zien. Waarbij iemand speelt met eigen paard en uitlegt wat diegene ziet en waarom hij zo en zo handelt. Met info over doelen en gebruik van games en patterns, principles en obstacles. Lijkt me leerzaam.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  8. #188
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Open lessen is leuk, maar dan is het denk ik wel belangrijk dat de instructeur ook met het publiek bezig is. Lijkt mij heel lastig voor de instructeurs, maar dat maakt het voor het publiek wel heel interessant!

    Ik zou wat meer dressuur/sport ook wel interessant vinden (of ik heb dat gemist?). Ik heb best veel paarden voorbij zien komen die lichamelijk niet lekker getraind waren. Natuurlijk is het mentale aspect heel belangrijk, maar het lichamelijke ook. (Jammer dat Kim Steutel er niet was, die vind ik absoluut de moeite waard wat dat betreft!)
    Ook als show zou ik dit tof vinden om te zien! (denk bv aan Alizée Froment, om maar iemand te noemen).

    Een show/pas de deux lange teugelen klinkt ook heel leuk!

  9. #189
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Jammer dat je de dressuur/sport/fysieke clinics gemist hebt, want juist door feedback zoals van jou, dat er meer aandacht besteed mag worden aan de fysieke training, hebben we dit jaar extra veel demo's ingepland met de focus daarop. Zowel in de verdiepings-, als de kennismakingshal. O.a.: Cavaletti- en springtraining, longeren in goede balans, rechtrichten, gymnastische equitraining, total body-workout.
    Hopelijk komt Kim volgend jaar gewoon voor de herkansing

    Alizée Froment is wel gaaf ja, we kunnen eens informeren voor welk bedrag zij naar Nederland wil komen.
    Lange teugelen als show-element is ook zeker een leuke optie!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  10. #190
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Jammer dat ik dat gemist heb dan, deze Equiday had ik echt té veel te doen geloof ik
    Volgend jaar gewoon niks met vriendinnen afspreken, dan kan ik tenminste veel demo's zien! hahaha

    Kim vind ik echt een topper, die zou ik heel graag terugzien! Liesbeth Jorna is wat mij betreft ook een blijvertje!

  11. #191
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Liesbeth Jorna heb ik heb gezien, zij doet het ook altijd wel goed.
    Longeren was gelijk met iets anders, dus gemist. Rechtrichten is niet zo mijn ding. Gymnastische Equitraining heb ik gemist, wist niet zo wat ik er bij moest verwachten. Maar was ook samen met de NH challenge.

    Wat betreft de onderwerpen is het denk goed in het blad er soms iets meer info over te zetten. Want soms zij een naam en titel mij erg weinig.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  12. #192
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: EquiDay 2015 ~ zaterdag 11 april in Ermelo

    Gymnastische equitraining klonk goed en ben ik speciaal voor gaan zitten, maar bestond uit de Fries die ik al eerder noemde en die niet verder kwam dan rondjes stappen, eerst aan de hand en toen onder het zadel. Mensen deden echt hun best om het dier te laten ontspannen, maar wat er nu gymnastisch en anders aan was heb ik er niet uit kunnen halen. Rechtrichten heb ik ook niks mee en dus overgeslagen. Van mij hoeft er niet zo heel veel te zijn hoor, twee hallen zou ik zat vinden.

    Grappig (en ook weer niet): gedurende anderhalf uur zaten er zo'n 6 meisjes van een jaar of 14 voor ons. Ze hebben werkelijk niéts gezien van wat er in de ring gebeurde. Ze waren alleen maar bezig met hun telefoons, met foto's maken van zichzelf, van elkaar en van hun aankopen. Geen moment werd er naar de demogevers gekeken. Maar waarschijnlijk zullen ze achteraf zeggen dat ze een hele leuke dag hebben gehad .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3111213

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •