Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Gonzalo komt....veel regen...deken?

  1. #1
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Gonzalo komt....veel regen...deken?

    De weersvoorspellingen zijn het behoorlijk eens: dinsdag komt er een staartje van gonzalo, een orkaan die vanuit de Bermuda's hierheen komt. Veel zwakker dan orkaankracht natuurlijk, maar toch kan hij zorgen voor veel regen en erg harde wind.
    Tja...en dan begint bij mij weer de eeuwige vraag...zal ik mijn dekenloze 24/7 buitenbikkel die dag (alleen dus bij dat extreme weer) een deken op doen? Wie doe ik daar een plezier mee...mijzelf...of hem? En zo ja...ongevoerd? 100 grams?

    Ben benieuwd naar jullie overwegingen. Een eindeloos verhaal hoor, I know. Maar goed. Ik hoor graag wat jullie van plan zijn te doen. Wie weet helpt het mij bij het maken van een keus.

  2. #2
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Ik kijk per paard. Wick staat nog zonder e is happy, Pup staat al bijna twee weken met en is ook happy. Die werd magerder, verloor bovenlijn en dus is in de 200 gram gegaan.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #3
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Als het heel veel gaat regenen doe ik wel de eczeemdeken af anders loopt ie de hele dag in een nat pak, en omdat ie de laatste tijd soms wat snotterig is doe ik hem ook maar een regendeken op vandaag. Ik heb er ook geen vast regels voor, hangt van weer, paard en gevoel af wat ik doe.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  4. #4

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Hier ook zo'n dekenloze bikkel en die blijft ook deze dag dekenloos. Veel regen of heel veel regen, z'n vacht/huid werkt hetzelfde en kan dat prima aan. Kont in de wind en wachten maar. En het is maar een dagje. Als het ook nog heel koud wordt een beetje extra hooi erbij, maar volgens mij is dat niet het geval.

  5. #5
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Nee hier ook geen deken, maar als er een paar druppels vallen gaat meneer ook zelf naar binnen hoor! (is een beetje een watje )

  6. #6
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Mijn ene paard staat al met een 100 gram, die krijgt vanavond een 200 gram op (erge koukleum) de andere staat nu zonder en daar komt vanavond een 100 gram op. Ik heb geen schuilstal, zit echt niet rustig op mijn werk als het de hele dag regent.
    Daarnaast worden ze beide veel gereden, ik merk het toch echt het verschil, ook mijn bikkel is wat stijver na een dag regen.

  7. #7
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Goed dat je het even noemt, ik heb Whoopie tot nu toe nog geen deken om hoeven doen, maar tot nu toe waren de temp nog niet zo laag en het waren meer buien, als het echt de hele dag en nacht gaat regenen krijgt ze een regendeken op die is ongevoerd, ik weet inmiddels uit ervaring dat ze zich dan lekkerder voelt.

    Vooral doen waar jij je lekker bij voelt Monique!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #8

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Hier staat de een met 100 gram En hals. En de andere met 200 met hals.
    Zijn wel geschoren.
    En de quarter die hier staat denk ik nog even over of ik haar een deken op doe.

  9. #9
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Vanavond gaat de 0 grams regendeken er op, tegen regen kunnen ze toch slechter dan tegen kou.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  10. #10
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Hier staan de 'watjes' bij een beetje regen al snel in de schuilstal. Olivia krijgt vanmiddag voor de zekerheid haar regendeken (ongevoerd) om, en ik wilde toch ook even kijken hoe Beebs het vind met een ongevoerde deken. Die is nu zo mooi aan het groeien, dat ik dat er graag in wil houden.

  11. #11
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Annabel staat alweer even in een deken, aangezien ze me te snel afviel en inteerde op bespiering. Nou is Annabel wat dat aangaat een rare haflinger, die staat eind winter op anderhalve kilo brok én onder deken om haar in model te houden. Kate staat nog zonder, maar als ik die betrap op stijve of koude broekspieren gaat ze ook in deken. Kortom, jij kent Vash het beste en als jij inschat dat hij een dekentje nodig zou kunnen hebben, zou ik hem gewoon in deken zetten.
    Principes zijn namelijk heel leuk, maar niet als het ten koste gaat van paardlief of je eigen gemoedsrust .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  12. #12

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Nou mijn beslissing was net gauw gemaakt. Senseo stond stijf, wou bijna niet bewegen.
    Bah. Dus ook jas aan. Alleen heb ik voor haar weinig dekens.
    Dus maar even opzoek naar wat dikkers erbij.
    Mocht iemand nog iets van Horseware hebben liggen maat 185..
    Hoor ik het graag.

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Hier is het nog zo lekker zonnig en gewoon lekker buiten,dus maar afwachten hopelijk valt het vannacht nog mee.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #14
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Hier ook nog zonder zat wel te twijfelen voor morgen maar ze blijven op het stuk met schuilstal dus ze kunnen kiezen, maar aangezien zuurtje(shet)niet zo goed tegen veel regen kan is dat wel fijn.
    Een deken voor haar zou geen overbodige luxe zijn, maar waar vind je die voor een mini shet
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  15. #15
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Gonzalo komt....veel regen...deken?

    Mijne staat al even met 100 gram, met langdurige regen krijgt ze sowieso een 0 gram op (zoals in augustus) omdat ik niet wil dat de spieren stijf worden.

    - - - Updated - - -

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door gaya1 Bekijk Bericht
    Hier ook nog zonder zat wel te twijfelen voor morgen maar ze blijven op het stuk met schuilstal dus ze kunnen kiezen, maar aangezien zuurtje(shet)niet zo goed tegen veel regen kan is dat wel fijn.
    Een deken voor haar zou geen overbodige luxe zijn, maar waar vind je die voor een mini shet
    Die zijn prima te vinden hoor
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •