Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Hallo voor wie het interessant vindt ik heb een verslag met foto's in mijn dagboek : http://www.nhforum.nl/forums/entry.p...-tegels-gelegd

    Gr Janneke.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    hoi Janneke
    We zijn nu een klein jaar verder, ik haal je oude topic even naar boven. Ben namelijk erg benieuwd hoe het pad je bevalt?
    Blijven de tegels op hun plek liggen? hoe is het met de afwatering? misschien heb je tijd/zin een foto te plaatsen hoe het er nu uitziet?
    Hoor/zie het graag!

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Hoi Thekla
    We hebben het er net over gehad , het pad moet wel in de renovatie. Het is essentieel dat de afwatering goed is, is dit niet zo dan kom je op een gegeven moment toch in de problemen , want het water blijft dan ook onder de tegels staan en dan komt de blub er tussen door omhoog en verzakt het, vooral het voorste stuk bij de stallen is bijna verdwenen, dat moeten we dus weghalen en opnieuw leggen. Hierbij moet we daar omheen zand weghalen zodat het water weg kan, probleem is bij ons dat ik daar gedeeltelijk niet zoveel aan kan doen omdat het water van het erf ernaast ook daar naartoe loopt. Ook wil ik op dat stuk dan anti-worteldoek onder de tegels leggen dat helpt ook nog wel denk ik. Dus het belangrijkste is dat je een verhoogd bed aan kunt leggen en dat het water ergens naartoe kan, dan werkt het super, het andere stuk is nog redelijk en kan blijven liggen, ik ben er overigens wel blij mee , heb er vorig jaar veel profijt van gehad.
    Ja je gaat dar nu met dit weer wel weer over nadenken he, bah wat een blub alweer.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Zou het schelen als je ipv op zwart Zand op wit zand legt ?
    Ik ga volgend voorjaar hiermee ook deels een pad maken.
    Meer voor eigen gemak. Opzich blijft het redelijk droog bij mij.

  5. #5
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Ja klopt, wil de boel voorbereiden op de winter...Tot nu toe gaat het redelijk goed met het pad. Maar het gaat natuurlijk natter worden. Helaas bleek het aanleggen van een verhard pad wat ik eigenlijk in juli/aug wilde niet zo handig nu met de veulens ivm veiligheid etc. ...ik kan de paarden niet zo lang met z'n 4 op de wei achterin zetten ivm natte wei, en een schuilstal die Lisa toch echt nodig heeft als het windstil is en er knutjes zijn bv, en zo nog meer dingen. Dus keek nog maar 's naar een alternatief. Maar als ik je zo hoor denk ik dat mijn ondergrond sowieso echt niet geschikt is, de tegels zullen bij grote nattigheid verdwijnen in de modder. Hopen dat november nog een droge maand is, dan kan ik het dan laten doen. De jonge beestjes worden in principe laatste week oktober opgehaald.

  6. #6

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Thekla. Jij gaat ze ook leggen ?
    Hoeveel, ga je het hele pad aanleggen ?

    Ik twijfel nog heel erg. Het is weer een hele hap geld
    soms moet je keuzes maken.

  7. #7
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Nee ik denk het niet. Ik twijfelde omdat ik de tegels zelf kan gaan leggen, en ik wil graag starten. Maar omdat de kans van slagen toch niet zo goed lijkt, hou ik het bij mijn aanvankelijk plan; het pad (wat al van puin is maar niet voldoende meer, van de tuinder in het verleden) m.b.v. puin verharden en drainage aanleggen. Saskia van dit forum heeft goede ervaring met iemand hier uit de buurt. De tegels zijn inderdaad erg kostbaar. Anderzijds ben ik niet heel dol op puin storten op je land vandaar de overweging.
    hoelang ik het verharde pad laat maken weet ik nog niet precies, ben nog aan het beraden, ook ivm aanleg bak.

  8. #8
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Als ik het niet vergeet maak ik vandaag nog even foto's. En ja wit zand als ondergrond zal idd wel helpen. Ja het is allemaal wel kostbaar.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #9
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Tussen mijn stal en de bak heb ik ook deze rubberen paddocktegels liggen. Bij mij liggen ze in het witte zand en blijven ze heel goed liggen. Voorheen kwamen er altijd diepe kuilen en bij de minste regen was het een modderpoel. Dus ik ben er heel blij mee. Maar wel prijzig. Daarom heb ik het pad van 100 meter lang laten verharden met grof en fijn puin aangewalst en toen een laagje zand erop. Dit ligt nu 2 jaar en blijft erg goed.

  10. #10
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Ha Saskia!
    Hoe heb je de ondergrond klaar gemaakt voor de tegels? hoelang is je pad ongeveer, hoeveel zand en tegels ongeveer? ai...ik moet nodig 's komen kijken!

  11. #11
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Ik heb het laten doen toen ik vorig jaar winter nieuwe drainage in mijn bak heb laten leggen. Toen hebben ze op dat stukje ook de modder met de graafmachine weggeschept en er zand en paddocktegels en daarop weer zand neergelegd. Ze lagen precies zo dat de deur van mijn hooischuur nog net open kon, en zo ligt het nu nog. Het is een stukje van 5x3 meter.

    Als je dit overweegt dan zou ik er wel iets zand onder en over storten, ben bang dat het anders toch glibberen wordt in de klei.
    Zo'n pad (verhard of met paddocktegels) legt de grondverzetman in een dagje voor je aan. Dus waarom zou je wachten? Ik kan het je echt aanraden, zijn uurtarief met de graafmachine valt mee, daar kun je zelf niet tegenop werken. Hij heeft ook kleine machines, die belasten je land niet zo, en hij regelt ook altijd het zand voor mij.

  12. #12
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Hier gaan ze ook een verhard stuk aanleggen met puin. Ik zal de loonwerker nog wel vragen om eerst grof en dan fijn puin! Bedankt voor t ophalen van dit topic.

  13. #13
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    dank voor je reactie Saskia, je hebt gelijk waarom wachten..ik zie waarschijnlijk teveel paarden...euh beren op de weg..

  14. #14
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    onder het mom het ijzer smeden als het heet is; meteen contact met Aart gelegd met de vraag wanneer hij het pad kan verharden. Ik was er nog niet over uit hoeveel ik het wilde verharden. Ik doe het voor de volledige lengte naar einde perceel (zon 175 meter) en rond de 3 bomen die daar staan. Daar kan ik een mooie voerplek maken. Met het zitmaaiertje heen-en-weer om voetnetten/bakken te vullen. Water staat bij de schuilstal. Kunnen ze lekker heen-en-weer...
    Hehe....het ei is gelegd...heb soms even zo'n zetje nodig: bedankt!

  15. #15

    Re: Pad gelegd met rubberen tegels tegen de modder.

    Thekla ben benieuwd hoe het wordt !
    Ik mag helaas niks qua verharding aanleggen, aangezien geen eigen land is.

    Binnenkort wordt er 1 pad bij mij met grove tand opengetrokken, de bovenlaag is dicht geslipt.
    Daar zou ik een stuk met van die kunstof roosters willen leggen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •