Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Verslag: Het testen van de nieuwe Ghost!

  1. #1
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Verslag: Het testen van de nieuwe Ghost!

    In mijn dagboek staat dit verslag ook, maar het is denk ik ook leuk om het hier te plaatsen
    Stalgenootje en ik hebben beiden een beetje een zadeltic, zeker als het aankomt op boomloze zadels, en deze week hebben we de nieuwe Ghost als testzadel besteld
    Hierbij een testverslag!

    Test 1: De Ghost op Bailey.
    Normaal rijd ik met een Barefoot Cheyenne.

    Op Bailey ligt hij eigenlijk uitzonderlijk netjes, schuift meteen op de goede plaats en ligt daar ook als een huis. Uitzonderlijk, dikke plus!
    Opstappen was ook geen punt, het is écht enorm stabiel allemaal.
    En hoera voor mij, de wrongen zijn (ook) voor mensen met korte benen! Ik heb vrij korte benen en wrongen zijn vaak sierobjecten bij mij, ik kom er meestal niet aan,
    dus voor de verandering is dit ook wel eens heel leuk!
    Het ontbreken van zweetbladen, andere wrongen en dingen mis ik totaal niet, ik vind dat close-contact juist bijzonder fijn!
    We zijn er eigenlijk gewoon zo op weggereden en hebben een heel fijn bosritje gemaakt
    Bailey liep er fijn mee, zadel gaf ook genoeg vrijheid voor zijn schouder wat vaak een moeilijk punt is, ook fijn dus!

    Nadeel vond ik de zitting, die is voor mij toch echt wel erg groot.
    Ik kan haast twee handbreedtes kwijt achter mijn billen als ik in het zadel zit, en ik zit zeker 5 á 10 centimeter voor de aanzet van de cantle.
    Dat is jammer, want daardoor is de zitting zo ruim dat ik echt helemaal nergens meer steun aan heb of 'in' zit.

    Ander punt voor ons is het materiaal. Bailey reageert op langere termijn (langere ritten) slecht op synthetisch materiaal. Ik heb daarom altijd dekjes van natuurproduct (katoen/vilt/puur wol) en niets anders. De onderkant van de Ghost (en pad) is synthethisch en ik weet niet of daar een alternatief voor zou zijn.

    Overigens was de testrit met Bailey een dubbel testrondje; ik had mijn Marylot Bloem hoofdstel even verbouwd tot kaakgekruist om te kijken hoe hij daarmee liep, vandaar
    de malle touwtjes overal op de foto

    ghosttest1800.jpg


    Test 2: De ghost op Wente
    Normaal rijd ik met een Barefoot Arizona met gewone beugelriemen in plaats van fenders, zo dus:
    11aug1.jpg_effected-001.jpg

    Beetje een dummytest hoor, rondje stappen en een drafje omdat ik benieuwd was, maar niet écht wat lastigs wilde vragen aan haar gisteren.
    Wente is echt super, superbreed en plat als een pannenkoek van boven, en een schoft heeft ze niet.
    Ik vond het eigenlijk verbazingwekkend hoe netjes de Ghost zich aanpaste! Wonderlijk, het lag als een huis en knelt toch nergens.
    Bonuspunten voor het zadel, echt, ik vind het superknap!
    Het zit goed, het zit leuk, Wente moest wel wennen aan een nieuw zadel, was voorzichtig in haar bewegingen, maar deed het wel gewoon keurig! Superpony
    Maar qua comfort háált het het niet bij de Arizona waar we normaal mee rijden, dat is wel duidelijk
    ghost2800.jpg

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Verslag: Het testen van de nieuwe Ghost!

    Leuk dat je je verslagje hier plaatst
    Was het gewoon voor de lol, om dit zadel te testen? Of ben je nog op zoek naar een ander zadel?

    Welke zadels heb je nog meer getest?

  3. #3
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Verslag: Het testen van de nieuwe Ghost!

    Leuk zadeltestverslag! Die foto van Wente met haar tong!
    Is het boogje voorop eigenlijk van stevig materiaal of flexibel? Bij de oude ghost kon je een harde cantle krijgen maar deze ziet er heel anders uit.

    Mocht je nog een freeform wave willen testen, die hangt hier nu nutteloos in de schuur. Ik wil hem niet kwijt want het is een prima reservezadel en ik heb er jaren blij mee gereden, maar je mag hem best eens testen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  4. #4

    Re: Verslag: Het testen van de nieuwe Ghost!

    Wat leuk zeg !
    Zijn ze ook korter verkrijgbaar als deze maat !?

    Wat vond je stalgenoot ervan ?

  5. #5
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Verslag: Het testen van de nieuwe Ghost!

    Evi, het testen is puur voor de lol. Ik ben niet echt op zoek naar een nieuw zadel (maar gut, als het héél goed zou bevallen kan ik het nog altijd in overweging nemen).
    Bailey heeft door de jaren heen heel wat zadels gehad, zowel boomzadels als boomloos. Qua boomloos hebben we de meeste barefootmodellen geprobeerd en een Trekker en een Hidalgo Caracas gehad.

    Het voorboogje is licht flexibel Dineke, het voelt hard maar geeft makkelijk mee bij druk. Daardoor past het blijkbaar zowel op een paard met een heel aardige schoft, als op pannenkoek-platte Wente.
    En oooh, freeform! Daar heb ik nog nooit mee gereden en ben ik heel benieuwd naar! Dat zou ik heel leuk vinden, als ik die mag testen

    NickySophie, standaard zijn ze gewoon zo lang, maar ik begreep dat ze ze op aanvraag wel korter zouden kunnen maken.
    Stalgenootje is 10 cm langer dan ik en voor haar zitten de wrongen niet goed, zij zit er niet lekker in. Er zijn ook wel modellen zonder wrongen, maar ook zij heeft eigenlijk gewoon een goed passend zadel en voor ons beiden is het testen dus echt voor de leuk

    Vandaag weer gereden met de Ghost op Bailey, een buitenritje op wat hoger tempo, en gut, ik begin toch wel gecharmeerd te raken van het zadel moet ik zeggen! De overgang van mijn barefooot-kuipjes naar de open zitting van de Ghost is even schakelen, maar dan rijd ik er ook wel écht zo op weg en Bailey loopt er echt super mee.
    Ik vind het heerlijk om zoveel paard te kunnen voelen, en als ze 'm vijf cm korter zouden kunnen maken zou dat nog veel fijner zitten. En daarbij is het gewoon om te zien écht een tof zadel.

  6. #6
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Verslag: Het testen van de nieuwe Ghost!

    Ok, laat maar weten wanneer je er aan toe bent,dan spreken we weer wat af! Freeform heeft vele modellen. De wave is een endurance model zonder zweetbladen of kniewrongen. Ben benieuwd wat jij ervan vindt.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •