Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Sophie: Waar moet ik het zoeken

  1. #1

    Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Ik ben beetje het einde zoek.

    Sophie is inmiddels alweer een dagje ouder.(ongeveer 18 jaar)
    We gingen echt tijden lang enorm berg opwaarts. Een vrolijke blije pony.
    Een week geleden ongeveer waren we weer bij af. Sophie hinnekte niet. En keek treurig. sloom, afwezig. En wordt ineens ook heel erg gepest door een van de paarden op de wei.

    Ze eet op dit moment beperkt hooi. ongeveer 8 kilo per dag. (samen met nicky 8 s ochtends en 8 avonds hier doen ze een hele dag over) en ze komt niet meer op het gras. Ze is netjes en stabiel op gewicht.
    Ze eet metazoa (hiervan kreeg ze teveel na rekenfout van mezelf) nu krijgt ze de juiste hoeveelheid. Dit meng ik met een schepje zemelen & echinca tabletjes tegen de weerstand..

    En daar begint ook haar probleem. Ze heeft het bij minste of geringste zuchtje wind al koud.
    Wordt dan stijf en kruipt wat in elkaar.

    Verder beweegt ze wel goed. De hoefsmid is geweest hoeven waren perfect.
    En de dierenarts was er tijdje terug en vind dat sophie een Vaag beeld heeft.
    Elke keer tijden erg goed te pas, en periodes van dipjes.
    Tijd terug is er bloed geprikt (meerdere keren) en ze is bekend met magnesium te kort. Dit lijkt ze niet goed zelf aan te maken.
    Ze is getest op cushing maar hier was ze negatief op getest.

    Gisteren heb ik een supplement gehaald voor senior paarden. Dit vind ze lekker.
    En hoop dat dit haar weer wat fitter en vrolijker krijgt. Dit is bedoeld voor langere tijd.

    Net kreeg ik een app van mijn stal eigenaar dat Sophie (met regendeken op) Al stond te bibberen.. Ze staat nu met dikkere op incl hals.

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Vervelend Marjo....het weer slaat in dit land weer enorm om ook . Met de regen in combinatie met de wind is het meteen behoorlijk fris. Vash had gister ook de haren rechtop. Misschien bij zulk weer inderdaad een wat dikker dekentje erop dan een ongevoerde. Gebit is oké?

  3. #3

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Ja ook dat. Ben zelf ook niet lekker.
    maar elke keer die terug val. Echt daar heb ik het zo moeilijk mee.
    Gebit is 2 maand terug gedaan.

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Vul je het magnesium tekort aan?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Op advies van de arts was ik hiermee een tijdje gestopt.(dit was al langer dan 1 week geleden) Geprobeerd om dit over te nemen door kruiden zoals bv zeewier.
    Maar dat geeft Sophie niet genoeg om aan de juiste hoeveelheid te komen.
    En nu toch maar terug op de poeder.

    Waar ik zelf toch wel meeste mee zit, waarom krijgt ze het niet warm. Waar gaat het mis.
    Ik moet erbij zeggen dat ze bij ons nergens kunnen schuilen. Deze is nog in aanbouw.
    En er staat langs de loods waar de paarden staan een flinke wind.

  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Soms red een wat ouder paard dat niet meer zelfstandig. Maar 18 vind ik dan weer niet echt oud hoor.
    Waarom wilde de DA dat je ermee stopte? Het ging goed, en als ze nu zo terugvalt, dan zou je denken: doorgaan?

  7. #7

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Ze wilde kijken of ze uiteindelijk zeg maar uit zichzelf weer voldoende kon aanvullen.
    Wat opzich ergens logisch is. Maar dit ging helaas niet op.

    Maar ze zegt wel dat ze nu niet goed in orde is. Ligt niet per direct hieraan.
    18 is zeker niet oud. Wat het wel is. Geen idee.

  8. #8
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Vervelend hoor Marjo, voer je nu een supplement en daarnaast Metazoa, zou ik mee oppassen want dan kan ze ook teveel van bepaalde stoffen binnenkrijgen. Ik zou eens een holistisch dierenarts laten komen die haar kan doormeten, misschien kan die een ander "licht "op de zaak werpen. Verder zou ik het zo ook niet weten, hoe zit het met insulineresistentie is ze daar ooit op getest, of voldoet ze aan die criteria? Sterkte.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #9

    Re: Sophie: Waar moet ik het zoeken

    Op dit moment voer ik inderdaad beide. Volgens mij arts kan dit geen kwaad. Omdat de hoeveelheden maar zo minimaal in de metazoa.
    Maar ik twijfel of ik daarmee ga stoppen of niet. Want wat moet ze dan eten.
    Ik ben al zo ongeveer de weg kwijt met al die voersoorten.

    Mijn dierenarts vind niet dat sophie past in het beeld van insuline resistent.
    Zij dacht wel destijds dat sophie cushing had, en voldeed al veel punten. Maar werd toch negatief getest.
    Overigens is ze nooit getest op insuline resistent.

    Aan welke holistisch dierenarts zou ik dan moeten denken ?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •