Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 74

Topic: Paddock (paradise) vormgeven & maken

  1. #46
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Fijn dat je nog wat meer verteld, interessant vind ik dat, zo dat is nog een hele investering financieel zeg. Nadeel van puin op paden bij mijn paard is dat ze er niet op kan lopen ivm gevoelige voeten dan zou ik er in ieder geval weer zand overheen moeten storten. Ik denk wel dat het een goede oplossing kan zijn vooral als de paden een beetje op afschot liggen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #47
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Jullie hebben het echt mooi voor elkaar! Slim bedacht zo, de ruimte is echt heel effectief ingedeeld. Genieten zeker, de paarden lekker aan huis!

  3. #48
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Ik vind het een heel mooie pp!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #49
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Update: Het is toch wel heel veel werk :-p. Hadden we natuurlijk wel verwacht maar we moeten ook ons ritme nog vinden hierin. Er staan nu 4 paardjes en de mini in de achtertuin. Mini en Naoma nog apart omdat intro niet ok ging helaas. Gaan we laten op het gemak weer oppakken maar Cos hoest en heeft waarschijnlijk cushing dus die wil ik eerst weer terug op de rit en stabiel hebben alvorens we weer gaan koppelen.

    We hebben nu dus een PP waarvan een stuk is afgezet voor Naoma en Elyan. Die laatste kleine grapjas kan wel al bij de anderen, hij loopt overal bij en niemand doet daar moeilijk over. 's nachts zet ik hem echter terug bij Naoma zodat ze lekker samen staan.
    We hebben elke dag 2.5/3 kruiwagens mest die we naar de boer brengen. Dat gaat voor nu goed, voor de winter zijn we ook andere mogelijkheden aan het bekijken omdat ze dan niet uitrijden en het wel veel wordt om bij hen te dumpen. Daarnaast weken we het hooi nu omdat Cos hoest, dat is toch weer een beetje extra werkt om al die hooinetten te dompelen. Ik voer ze 's ochtends voor ik ga werken en 's avonds. Vaak krijgen ze rond 17.00 uur ook nog wel een net omdat het gras zo goed als op is. Ze staan meestal tussen 17-19 op het gras om wat te knabbelen.

    Als het goed is komt er komend weekend een stevig toegangshek in nieuwe weide dus dan kunnen we ze daar ook zonder toezicht eens wat uurtjes laten staan. Verder gaan we vaart maken met de stelconplaten omdat Cos echt slecht loopt op de keien en het d. Geen verrassing maar nu met de diagnose cushing merk ik dat het niet fijn voelt om af te wachten of zijn voeten hier beter worden. Hij heeft nu de hoefschoenen aan de voorvoeten aan dus dat is ook niet echt ideaal. Ook komt er nog een kleinere schuilstal bij zodat ze bij echt naar weer echt allemaal erin kunnen als ze willen, dat is nu (qu rang) niet het geval.)

    Nog wat werk te doen en wat ritme te vinden maar bovenal genieten we gewoon van dit geweldig scenario in onze achtertuin . En we (en zeker ook de paarden) zijn superblij met de bak!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  5. #50
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Is het op een PP meer werk dan op de wei? Of had je voorheen geen full time zorg over 4 paarden?

    Wat sneu voor Cos dat hij hoest en waarschijnlijk ook nog Cushing heeft plus moeilijk over de steentjes loopt
    Beterschap voor hem!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #51
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Dank nog Angela, voor je uitleg van de aanleg van je bak. Een behoorlijk investering inderdaad, maar wel erg fijn als het goed werkt. Jullie hebben behoorlijk wat af laten graven voor de bak en het pad. Ik vroeg me af wat je met al die grond hebt gedaan?
    Heb je dat (gedeeltelijk) af laten voeren? Hier wil ik een dam leggen van een deel, maar dan heb ik nog een he-le-boel grond over. Ik begreep dat wanneer je het wilt laten afvoeren je een schone grondverklaring nodig hebt...Moet er nog achteraan hoor, de regelgeving, heb het nu van-horen-zeggen..Ben benieuwd wat jij hebt gedaan.
    Echt boeiend om je verhaal te lezen. Jullie maken er wat moois van, en zo goed doordacht (al kom ja altijd weer dingen tegen natuurlijk, die ander zijn/lopen dan je van te voren kon bedenken...). En ja kan me indenken dat veel werk is wanneer je aan het opbouwen bent en je de zorg ernaast hebt, plus extra zorg voor Cos. Een optelsom. Maar ook echt genieten toch? met de paarden zo aan huis...

  7. #52
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Wat jammer van Cos dat hij cushing heeft, dat lijkt mij ook een extra zorg. Kun je hem niet wat voordroog voeren? Dat weken is wel een werk he.
    Fijn dat je eerlijk schrijft dat het toch wel veel werk is, ik zit ook altijd te dubben, wel leuk meer paarden maar ook meer werk(voor de toekomst).
    Beterschap voor Cos.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #53
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Voorheen stonden ze 24/7 buiten in een groep op een pensionstal dus minder werk voor ons . En de oppervlakte is nu eenmaal klein voor 5 bewoners. Prima qua ruimte voor hen, intensiever voor ons om alles schoon te houden.

    De grond die we hebben afgegraven is op eigen grond weer verspreid, daar hebben we dus niet veel voor hoeven regelen. En het is zeker vooral genieten! Het weken lukt nu gelukkig goed, hopelijk is de hoest snel over, hij heeft iets sterkers ervoor gekregen ☺️.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  9. #54
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Met Cos gaat het gelukkig goed! Hij krijgt nu dik drie weken Prascend en ik denk dat dit al helpt. Hij reageert niet meer zo enorm dramatisch als hij bij een voerbak weggejaagd wordt, ik heb hem weer een paar keer echt enthousiast mee zien spelen en hij stond vorige week te groomen met Johnny, dat was ook al weer even geleden. Zijn hoest is helemaal over! Hooi nat maken hoeft gelukkig niet meer :-p. Wel heeft hij nog 3 wonden aan zijn hoefballen, maar die beginnen nu ook goed te helen. Ik denk omdat hij nog steeds een beetje ondergeschoven staat (wordt aan gewerkt) in combinatie met de grote stenen van de korrelmix op de paden. Alle paden zijn we met een hark langs gegaan om de echt grote stenen en vanaf te halen en dat helpt al wel. In september komen de Stelconplaten en de nieuwe schuilstal.

    De eerste week van augustus gaan wij lekker een weekje op vakantie en Naoma gaat de 2e en 3e week in training bij Jossy om haar lichaam beter te leren gebruiken. Als ze dan terugkomt wil ik Cos bij haar gaan zetten en dan hoop ik dat ze samen snel duidelijk hebben hoe en wat zodat ze we rustig aan ook de anderen dan kunnen introduceren. Ik heb ze liefst voor de winter bijeen.

    Inmiddels ook de huurweide klaar. Het is zo'n 10 minuutjes lopen en we willen ze zo'n 3-5 x per week een paar uurtjes erop zetten. Ze vinden het nu heerlijk!

    Nog een leuke foto (vanuit de hoogwerker van de buurman) van het huis met paddock en weides en een van de weide

    PP1.jpg

    Weide 1.jpg
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  10. #55
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Wauw, dat wordt prachtig! Wat zeg ik? IS prachtig! Erg leuk om te zien Jammer dat de steentjes op de paden niet werken zoals gehoopt, maar a la. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je kwijt bent geweest voor het realiseren van de rest van de pp, excl. de bak?
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  11. #56
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    We zijn er ook heel erg blij mee! De steentjes, de zware bak, hier en daar een smal pad zijn zaken die we nu anders zouden doen maar dat heb je gewoon altijd, als je achteraf gaat kijken. Wat we kwijt zijn geweest zonder de bak is in totaal ongeveer 40.000. Hier zit wel bij: het rooien van een 30 tal bomen, veel grondwerk, het gehele hekwerk wat ook om het huis heen staat en het paardenhekwerk om de weide (hekwerk was enorme kostenpost), de schuilstal, waterbak, verharding, schrikdraad, losse kastanjepalen e.d. Deels hebben wij bekostigd van een bouwdepot en dat wordt nu ook meegenomen in de waarde en taxatie van het huis.

    Daarnaast hebben wij natuurlijk alles laten doen omdat we rekeningen moesten overleggen en zelf gewoonweg de kennis en tijd niet hadden. Als je veel zelf kan doen dan kan daar denk ik heel veel op bezuinigd worden...
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  12. #57

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Echt heel mooi gedaan !!

  13. #58
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Dankjewel! En het scheelt misschien ook nog in hoeveel tijd je het wilt realiseren. Als je langer de tijd hebt kun je wachten op meevallertjes, aanbiedingen etc. En wat je zegt: zelf doen.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  14. #59
    Actief Forumlid paardnatuurlijk's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2009
    Locatie
    Huissen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.036

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Wat een prachtige paddock paradise!

  15. #60

    Re: Paddock (paradise) vormgeven & maken

    Wauw dit ziet er echt prachtig uit! Geeft ook een goed beeld hoe je op een klein oppervlak toch een goede plek kunt creëren. Geeft ook weer wat hoop in onze zoektocht naar een goede plek, we kijken nu noodgedwongen ook naar huizen met minder grondoppervlak dan wat we idealiter zouden willen maar op deze manier is het dus prima te doen.

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •