Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

  1. #16
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Mijn ervaring met de track/pp is dat ze, naar verhouding met alleen een bak, wel meer lopen. Bij droog weer/vorst bewegen ze wel veel meer dan bij nattigheid. Als het erg nat is, blijven ze vooral in de bak omdat het daar droog is.
    Geloof niet dat ze 7 km op een dag gaan halen trouwens
    Wat voor mij ook meetelt, is dat ze lekker zelf kunnen bedenken waar ze staan; geeft wat meer een gevoel van vrijheid dan alleen het bakje.
    Zal eens kijken of ik mijn Garmin een ochtendje met een van de pownies kan laten meeliften. De Garmin kan 7 uur gegevens verzamelen geloof ik.

  2. #17
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Helemaal eens hoor Ans. Maar ook de nieuwe vormen van huisvesting zijn in ontwikkeling. De ene vorm geeft meer beweging dan de ander. En het oppervlakte dat je ter beschikking hebt speelt natuurlijk ook mee. In Nederland is dat helaas meestal beperkt.

    Prebalia: In het onderzoek hadden ze de GPS apparaten een een koeienband om de hals van het paard gedaan (je weet wel zo'n halsband net achter de oren). Dik ducktape er overheen en dan ging het blijkbaar prima.

  3. #18
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Ik heb vandaag mijn 2 stappentellers ontvangen en deze direct aan Naomi gehangen (makkelijkste paardje om mee te beginnen ).
    Eentje aan haar been en de andere aan een singel om haar middel. Dit om te zien of ze een vergelijkbare meetwaarde geven. Bij de teststukjes bleek dat een paard dusdanig veel 'schok' in de beweging heeft, dat de stappenteller elke pas dubbel registreert. Na 3x 200 passen bleek dit vrij constant te zijn, dus ik ga er vanuit dat ik het totaal aantal stappen door 2 deel en dan op een vrij betrouwbare waarde uitkom.

    Na 1,5 uur had Naomi al een waarde boven de 3000 op beide tellers (35xx en 33xx) dus ruim 1500 stapjes gezet. Een paar uur later zat ze al bijna op 9000, dus 4500 stappen


    Ik laat beide stappentellers vannacht om, zodat ik morgen kan kan zien wat haar totale beweging in 24 uur is geweest. Daarna gebruik ik nog maar 1 stappenteller per paard, zodat ik alle paarden kan meten en vergelijkingen kan maken Het lijkt me ook erg interessant om te zien wat het verschil is tussen paddock paradise met 3x daags een strookje gras en de paden wel open, maar voornamelijk op het grote weiland grazen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #19
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Interessant Evi! Ik ben heel benieuwd hoeveel ze nu daadwerkelijk lopen.
    Heb je enig idee hoe ruim 1 stap ongeveer is?

  5. #20
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Bij Naomi gok ik dat een stap hooguit 50cm is. Ik zal het morgen eens opmeten als ik een rondje door de buurt loop. Vanavond zat ze al boven de 16000, dus 8000 kleine stapjes in ongeveer 10u tijd
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #21
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Boeiend, ik ga je onderzoek volgen!

  7. #22
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Leuk Evelien.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #23
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    De status vanochtend, slechts 3000 stappen erbij in 12u tijd.
    Vannacht hebben de paarden op het grote weiland gestaan. Dit liet een GROOT verschil zien, met de 10u ervoor, waarin ze alleen op het Paddock Paradise stonden (met hier en daar een randje gras)

    10 op het pad: 8000 stappen
    12u op het gras: 3000 stappen

    De meetwaarde van de stappentellers op de singel en op het been verschilden niet veel, daarom heb ik de singel afgedaan en blijft alleen die op het been zitten.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #24
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Super leuke test Evi! Benieuwd hoeveel stapjes de andere paarden doen!

  10. #25
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Eigenlijk best logisch en al uit af te lezen dat een PP wel degelijk werkt.
    Op een weiland hoeven ze minder te 'zoeken' naar gras en lopen ze dus minder.
    PP met een 'randje' gras geeft ze dus uiteindelijk meer beweging op naar eten te zoeken en lopen ze dus veel meer.

    Ben nu wel benieuwd na een aantal metingen hoeveel ze dan eigenlijk lopen per dag

  11. #26

    Re: Interessant onderzoek in Cavallo: hoeveel loopt een paard per dag in een PP?

    Interessant! Ben heel benieuwd hoe dat straks bij mijn pesionstal (PP) gaat zijn! Ik denk dat de grootte en indeling wel veel effect hierop hebben.
    Mijn Paddock Paradise pensionstal: Stal Gioia! www.stalgioia.com

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •