Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: Zelf bekappen

  1. #16
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Zelf bekappen

    Ja dat weet ik, dat veel zich natuurlijk bekapper noemen zonder veel achtergrond. Ik ben er niet bang voor dat dat bij Klaas Feuth het geval is eerlijk gezegd...Hij heeft een uitgebreide achtergrond en heeft een opleidig opgericht. De kwaliteit daarvan kan ik natuurlijk niet beoordelen. Ik denk trouwens ook niet dat een traditioneel bekapper per defenitie niet goed is...de filosofieen van een 'natuurlijk' en 'traditioneel' bekapper kruisen natuurlijk ergens of gaan deels gelijk op..

  2. #17

    Re: Zelf bekappen

    Ik heb ook de cursus van paar natuurlijk gedaan en ongeveer 1,5 jaar zelf de hoeven van mijn vorige paard bekapt (met af en toe controle van een natuurlijk bekapper). Op een gegeven moment kon ik het fysiek niet meer, heb het toen eerst die bekapster laten doen maar die was op een gegeven moment onbereikbaar, nu laat ik het doen door een hoefsmid die ook kennis heeft van natuurlijk bekappen. Moet zeggen toen hij het overnam dat de hoeven er wel nog beter uit gingen zien, niet dat ze daarvoor slecht waren maar ik kreeg de flares niet helemaal weg bijvoorbeeld (bekapster ook niet) en hij uiteindelijk wel.
    Nu doe ik bij mijn nieuwe pony zelf alleen heel af en toe bijvijlen, als het echt nodig is tussendoor.

    Qua tips, ik heb bij PN een hoefvijl gekocht maar die is niet handig, moet je echt met handschoenen dragen omdat je anders jezelf open haalt. Er bestaan ook vijlen met houten handvat die je wel fijn vast kan pakken. Ik weet niet of ze nog steeds hetzelfde verkopen hoor, was jaren geleden, maar wel slim om op te letten.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •