Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

  1. #1
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Zoals ik van de week ook al in mijn dagboek geschreven had, gaat het lichamelijk goed met snow.
    hij heeft de laatste maanden ineens spieren gekregen. Dat is natuurlijk super mooi, maar het heeft ook nadelen.

    Ik had al even het gevoel dat ik mijn zadel niet meer vertrouwde, en vrijdag met les heb ik er samen met mijn juf naar gekeken.
    het bleek dat de ruimte tussen de kussens (kussen kanaal?) te smal was. Gelukkig had ik een aanpasbaar zadel, dus hebben we de kussens een flink stuk uit elkaar gezet.
    Dat had een goed effect. Snow liep gelijk een stuk beter en hij kon beter naar links en naar rechts inbuigen. Ook gaf hij veel sneller na. Voor Snow allemaal positief dus.

    Helaas voor mij minder. Doordat het zadel nu een stuk breder is kan ik er niet meer goed op zitten. Ik voel het in mijn heupen en in mijn onderrug.
    Ik moet mij dus ook weer in de zadelzoek strijd gaan gooien. Ik ben dus opzoek naar een ander zadel, en ik heb behoorlijk wat eisen:
    - aanpasbaar (het gaat nu nog maar net goed met snow en ik weet niet hoe hij zich kwam bespiering en conditie nog gaat ontwikkelen
    - het zadel moet veel (meer dan een hand breedte) ruimte tussen de kussens hebben. (snow heeft ineens vrij brede rugspieren ontwikkeld )
    - het zadel moet wel weer een smalle zit hebben ( voor mijn gammele, instabiele rug)

    Ik wil uiteraard ook wel zadelpassers laten komen, maar misschien hebben jullie ideeën voor merken of zadelpassers.
    y
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  2. #2
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    wow
    thorowgood
    startrekk

  3. #3
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Goed nieuws voor Snow! En kan het zijn dat jij er aan gaat wennen? Ik bedoel, als je anders zit, dan kan dat in het begin misschien oncomfortabel voor jou voelen en wordt dat "vanzelf" beter? Zo heb ik mijn beugels nu een gaatje langer...zat in het begin voor geen meter...maar ben er nu aan gewend.
    Je rug reageert (net als de mijne denk ik) direct op wijzigingen...stijf, stram...met tijd wordt dat toch vaak wat beter.
    Hoop iig dat er een oplossing komt waar jullie beide blij van worden!

  4. #4
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Wat heb je nu qua zadel? Een trekker, toch?

    Wat lila zegt is een goed punt; je lijf heeft even nodig om zich aan te passen. Ik weet niet hoeveel en hoe intensief je rijdt, maar ik bij een verandering van of aan het zadel kan het soms best een heel aantal rij-uren kosten voor je lichaam eraan gewend is.

    Je zou voor nu wellicht ook kunnen kijken of iets van een seatsaver voor je eigen zit en gevoel wat uitmaakt.
    Ik heb om die reden een dikke bont seatsaver gekocht voor op mijn barefoots, en voor mij maakt dat echt het verschil tussen oncomfortabel breed en heerlijk zitten.

  5. #5
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Kent and Master, heel fijn zadel op alle manieren aan te passen.

  6. #6
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Wat Sterre zegt is wel het proberen waard denk ik, van Heather Moffett zijn hipbone-savers te koop, die maken je zit smaller. Ook seatbone-savers, maar die maken het enkel zachter.
    Wie weet is het wat, zou toch fijn zijn. als je geen heel nieuw zadel hoeft te kopen...
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  7. #7
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Volgende week zondag komt er een zadelpasser.
    eerste kijken hoe mij zadel ligt en dan evt andere passen.

    Van het weekend zat ik te denken... Het ligt echt aan het zadel dat ik pijn krijg. Een paar weken geleden heb ik op de tinker van een vriendin gereden, die is veel breder dan snow. Ik voelde dat wel in mijn bovenbenen, maar het deed geen pijn.
    Raar!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  8. #8
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Jij hebt een Luxus toch?
    Overigens kunnen paarden op verschillende manieren breed zijn.
    De één is breed op de buik, waar de ander vooral bovenop breed is. Dat kan qua zitten al heel anders voelen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  9. #9
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    Ja ik heb de luxus...

    ik vind het fijn om even diverse zadels te proberen... Ik ben heel benieuwd....
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  10. #10
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: aanpasbaar breed zadel met smalle zit gezocht ideeen?

    hmm smaller op snow kan dus zeker.

    gisteren mocht ik even op het zadel van een stalgenootje rijden. zij heeft een deuber.
    man wat was dat smal! ik was snow helemaal kwijt.

    Helaas was het zadel voor snow te ruim en voor mij te klein, maar hij liep er wel lekker onder...

    dit is ook even iets wat ik in gedachte ga houden!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •