Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Ervaring met white line disease en clean trax

  1. #1
    Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    oisterwijk
    Berichten
    119

    Ervaring met white line disease en clean trax

    Helaas heeft de hoefsmid bij mijn haflinger een schimmel in de hoeven geconstateerd genaamd white line disease , deze schimmel veroorzaakt een losse hoefwand
    Na wat speurwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat clean trax waarschijnlijk het beste werkt tegen de schimmel .
    Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Alle tips zijn welkom

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Ervaring met white line disease en clean trax

    Heb je al op de site van de gebroeders van nassau gekeken? Zij hebben goede ervaring met de genezing van White line disease mbv honing. Ook heb ik de combinatie van tea tree olie en honing gebruikt toen mijn paard een schimmel in de hoef had; dat was het advies van mijn hoefsmid.
    Hier de link van van Nassau: http://hoofcare.nl/hoefproblemen/white-line-disease/

    Hopelijk raak je paard er snel vanaf!!

  3. #3
    Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    oisterwijk
    Berichten
    119

    Re:Ervaring met white line disease en clean trax

    Interssante site ,ik word alleen wel heeeel ongerust als ik de foto's zie op hun site.

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Ervaring met white line disease en clean trax

    Hoe groot is het plekje wat je smid heeft gezien? En wat heeft je smid eraan gedaan en je geadviseerd?

  5. #5
    Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    oisterwijk
    Berichten
    119

    Re:Ervaring met white line disease en clean trax

    Het zit in alle 4 de hoeven volgens de hoefsmid te zien aan de witte lijn ,er beginnen nu ook kleine stukjes van links voor af te brokkelen ,de hoefsmid adviseerde om hem 2 x per week te spelen met imaverol ,maar volgens andere is clean trax beter omdat dat verder in de hoef dringt

  6. #6

    Re:Ervaring met white line disease en clean trax

    Ik heb goede ervaringen met teatree, goed hoeven en eventuele gaten uitkrabben en dan wat teatree olie in druppelen.
    Heb ook eerst met verschillende chemische varianten geprobeerd de schimmels weg te krijgen op advies van de hoefsmid, maar dat was een stuk minder effectief (en ook minder goed voor de gezondheid van paardlief..)

    Surrender to fun!

  7. #7
    Actief Forumlid Mared's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    46
    Berichten
    984
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Ervaring met white line disease en clean trax

    Wij hebben ons paardje (ook 4 hoeven met wld) eerst een clean trax behandeling gegeven en later nog een hele tijd, dagelijks ingedruppeld met propolisctinctuur (supergoedje gemaakt door bijen) en de diepe groeven 'gedicht' met honing.

    Wat nou precies het beste is geweest weet ik niet zeker maar clean trax heeft hele goede reviews.

    Bij Divoza kun je ook een middel halen, kost je iets meer maar daar kun je wel meerdere behandelingen mee doen en dat is bij wld wel fijn.

    Onze bekapster heeft de aangetaste stukken ook nog een keer met een dremel weggehaald om de schimmel eruit te krijgen.

    Vervelend hè, het is zo hardnekkig.

  8. #8
    Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    oisterwijk
    Berichten
    119

    Re:Ervaring met white line disease en clean trax

    Gisteren 4 flesjes clean trax en 2 grote hoefzakken plus speciale honing besteld vanuit Engeland , rib uit mijn lijf , ,maar ach als mijn grote vriend maar weer beter wordt

  9. #9
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Ervaring met white line disease en clean trax

    Hoe gaat het hier?

  10. #10
    Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    oisterwijk
    Berichten
    119

    Re: Ervaring met white line disease en clean trax

    De hoefsmid heeft 2weken geleden de hoeven super kort bekapt en gelijk daarna alle 4 de hoeven in de clean trax gezet .
    was nog een heel karwei ,maar 4 uur later was de klus geklaard.
    de week daarna liep hij nog op eieren ,door het korte bekappen ,maar nu rent hij alweer door de wei ,over 4 weken wordt hij weer zo kort bekapt en met clean trax behandeld en hopelijk is dan het leed geleden.
    wist niet dat een schimmel zo hardnekkig was

  11. #11
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Ervaring met white line disease en clean trax

    Klinkt drastisch idd...hopelijk ben je er dan idd van af!

  12. #12

    Re: Ervaring met white line disease en clean trax

    Hallo, ik heb vorig jaar mijn haflinger behandeld met Clean trax met resultaat. Ik wil hem nu opnieuw behandelen. Ik had Clean Trax toen besteld in België maar die levert nu niet meer. Kan je me meer info bezorgen van de website in Engeland aub? Dank je wel!

    - - - Updated - - -

    Hallo,

    kan je op dit forum de website even plaatsen waar je clean trax in Engeland hebt besteld aub? Ik zou het graag bestellen (maar liefst niet vanuit Amerika omdat het dan te lang onderweg is naar mijn gevoel). Ik bewaar het nl in de koelkast en met die hete temperaturen... Vroeger bestelde ik het in België zelf maar die levert nu niet meer vandaar op zoek naar een andere leverancier. Dank je wel!!![
    QUOTE=resie;600296]Gisteren 4 flesjes clean trax en 2 grote hoefzakken plus speciale honing besteld vanuit Engeland , rib uit mijn lijf , ,maar ach als mijn grote vriend maar weer beter wordt [/QUOTE]

  13. #13
    Actief Forumlid resie's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    oisterwijk
    Berichten
    119

    Re: Ervaring met white line disease en clean trax

    De site heet equine podiatry supplies ,je kan er alleen met een credit card betalen

  14. #14

    Re: Ervaring met white line disease en clean trax

    Hallo, bedankt voor de info, ik heb net mijn bestelling geplaatst. groetjes!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •