Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Kohanov: De kracht van de kudde

  1. #1
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Kohanov: De kracht van de kudde

    Heeft iemand het nieuwste boek van Linda Kohanov al gelezen?
    Ik wil 'm zeker gaan bestellen in het nederlands! Maar ben wel benieuwd of iemand het al uit heeft (in engels of nederlands)
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  2. #2

    Re:Kohanov: De kracht van de kudde

    Ik ben er net in begonnen, vindt het zeker de moeite waard, maar kan er dus nog niet heel veel over zeggen, eerste twee hoofdstukken zijn in elk geval interessant...

  3. #3
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re:Kohanov: De kracht van de kudde

    Ik heb hem op Equiday gekocht. Zeker interessant, ben nu op de helft ongeveer.

  4. #4
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Kohanov: De kracht van de kudde

    Ik heb 'm ook al liggen. Heb 'm globaal doorgelezen. Het is een erg interessant boek, dus ik ga 'm zeker ook nog echt lezen. Het nadeel is wel dat het niet zo lekker weg leest door de enorm lange zinnen. Soms raak ik helemaal de draad kwijt en moet ik wel drie keer lezen om te begrijpen wat ze nou bedoelt. Maar goed, dit is gewoon haar stijl. Voor mij zijn vooral de leiderschapsprincipes in de tweede helft van het boek erg interessant. Ze beschrijft daar hoe je de leiderschapsprincipes van paarden kan toepassen in organisaties. Helemaal mijn ding dus

    Ik was uitgenodigd voor de boekpresentatie maar kon toen niet. Dus zijn twee van mijn studenten gegaan (die in opleiding zijn om paardencoach te worden). Zij hebben een verslag van deze dag gemaakt met een samenvatting van het boek en ook met beeldmateriaal.

    Binnenkort komt er ook een (uitgebreide) boekrecensie bij te staan (maar daar moeten we eerst het boek voor uitgelezen hebben en het is een behoorlijk dik boek ).

  5. #5
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Kohanov: De kracht van de kudde

    Ondertussen ben ik bij leidend principe 4 aangekomen.
    Er staat gewoon in iedere zin zoveel informatie dat ik ook vaak dingen terug moet lezen.
    Onze wc bezoekjes zijn heel wat langer geworden. (boek ligt bij de wc)
    Blij in ieder geval dat ik het gekocht heb.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  6. #6
    Actief Forumlid Lisa-S's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2012
    Leeftijd
    31
    Berichten
    157
    Dagboek Berichten
    15

    Re: Kohanov: De kracht van de kudde

    Wat vinden jullie van haar andere boeken?
    Ik heb er nou al een aantal keer mee in de handen gestaan, maar toch nog steeds niet meegenomen.
    Wat maakt het dat ik hem dan toch wel een keer moet meenemen?

  7. #7
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Kohanov: De kracht van de kudde

    Ik kan er helemaal niets mee . Zij en ik zitten duidelijk niet op één lengte, maar er zijn zat mensen die er wél wat aan hebben. Maak dus gewoon je eigen keus maar Lisa
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  8. #8
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Kohanov: De kracht van de kudde

    Ik heb ruiter tussen twee werelden gelezen en ben net begonnen in de Tao van Equus. Ik ben geinteresseerd in haar boodschap maar vind eerlijk gezegd haar schrijfstijl warrig. Onnodig lange zinnen en weinig georganiseerd. Naar mijn idee schrijft ze vanuit zichzelf en niet gericht op het effectief overbrengen van een boodschap aan de lezer helaas. Toch blijft het wel boeien. Ben benieuwd of ik het eind haal en me dan ook uitgenodigd voel haar nieuwste boek te lezen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  9. #9
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Kohanov: De kracht van de kudde

    Maar die schrijfstijl heeft ook te maken met alle inhoud die er in een zin staat.
    Moeilijk uit te leggen, maar er staat zoveel meer in dan je denkt!
    ik ben begonnen met haar boeken in het Engels, dat was echt te moeilijk. Toen alles in het Nederlands aangeschaft. En ook dan moet ik vaak teruglezen, of het boek na een paar bladzijden opzij leggen en later verder gaan. Er staat gewoon zoveel in, dat je dat even moet verwerken tussendoor. Ook een heleboel "verborgen" boodschappen. Een stukje van die moeilijke zinnen kan ook nog komen door de vertaling. Het is niet makkelijk om dat Engels ( met al die informatie in soms een paar woorden) in goed leesbaar Nederlands om te zetten.

    Maar in ieder geval vind ik haar boeken zeer de moeite waard!
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •