Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Ervaring specialized saddles

  1. #1

    Ervaring specialized saddles

    Ik ben stilaan op zoek naar een geschikt zadel voor mijn paard. Het is een jonge quarter waar ik recreatief mee wil gaan rijden (buitenritten) en ook een beetje reining (geen wedstrijden).
    Op mijn zoektocht heb ik onder andere al contact gehad met Marielle Rovers. Zij had wel een zadel (Deuber) waar ik interesse in had, te meer omdat die nu ook leverbaar zijn met flexibele kunststof boom.
    Verder heb ik ook contact gehad met plaisure gaits die de specialized saddles importeert. Het leek me wel een goed concept, zeker als je nog een jong paard hebt dat qua bespiering nog flink kan veranderen.
    Heeft iemand ervaring met dit type zadels? Ik heb ze in het echt gezien en vond ze er goed uitzien en voelen.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Ervaring specialized saddles

    Ik heb ze een paar jaar geleden bekeken op een stand bij stal mansoer. Ik heb mijn twijfels, toen was de beugelophanging te voelen door de bekleding van de boom heen. Bovendien geloof ik niet zo in dat zelf aanpassen, een boom past of een boom past niet. Dat aanpassen is per definitie altijd een compromis.

    In zo'n geval zou ik eerder kijken naar een goede kwaliteit boomloos zadel en dan over een paar jaar naar een boomzadel.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  3. #3

    Re:Ervaring specialized saddles

    De kogel is door de kerk. Het wordt een handmade zadel

  4. #4
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re: Ervaring specialized saddles

    Wel al even geleden deze topic, maar mag ik vragen wat voor n zadel je hebt laten maken , en past het nu nog ?
    heb ook een zadel laten maken voor men paardje toen ie amper 4 jaar was , maar dat past nu niet meer , dus ben ik opnieuw zoekende ...

  5. #5
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Ervaring specialized saddles

    Volgens mij is Milan al een heel tijdje niet online geweest.

    Sonja, wat voor merk zadel had je, een specialized?
    Ik had een zadel op maat laten maken (ergens anders), maar goed gelegen heeft het niet.
    Weet niet of ik die keus nu direct weer zou maken.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  6. #6
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re: Ervaring specialized saddles

    Ik had een CTK saddle ( speciaal voor gangenpaarden) op maat laten maken , Maarja , hij is nog iets te hard gegroeid en tegen dat ie ingereden was paste het niet meer . Ben nu ook weer zoekende ...

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •