|
Anouk
|
 |
« Gepost op: 27 Juli 2010, 22:19:40 » |
|
Toekomst droom. Die ik wat meer vorm wil gaan geven. Ooit ben ik opzoek naar een stukje land (tussen 0,5 hec en 1 hec) in buurt van het bos. Regio Oosterhout/Tilburg/Breda. Heeft iemand enig idee of er een soort van marktplaats is voor stukken grond of moet je dan bij de gemeente zijn? Wat zijn de prijzen zo ongeveer? Hoe zit het met landbouwgrond/bouwgrond? Alvast bedankt! Groetjes Anouk 
|
|
|
|
|
|
Ik wil graag mijn NL verbeteren, spreek me dus gerust aan op mijn spelfouten.
|
|
|
Gercon
forumlid

Hugs: 0
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Juli 2010, 22:33:22 » |
|
wij hebben toen een advertentie in de dorpskrant geplaatst en hebben twee of drie antwoorden gehad, het was dus makkelijker dan dat wij dachten....het lijkt zo te zijn, dat toch meerdere mensen nog een stukje grond over hebben...maar wij huren het gewoon, maar misschien toch ook wel een optie voor kopen? Prijsen zijn denk ik best verschillend afhangelijk van de regio
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pocalover
I Love Life
Global Moderator
Actief forumlid

Hugs: 70
Roos, Poca & Twister on a journey of fun!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juli 2010, 22:33:56 » |
|
Toekomst droom. Die ik wat meer vorm wil gaan geven. Ooit ben ik opzoek naar een stukje land (tussen 0,5 hec en 1 hec) in buurt van het bos. Regio Oosterhout/Tilburg/Breda. Heeft iemand enig idee of er een soort van marktplaats is voor stukken grond of moet je dan bij de gemeente zijn? Wat zijn de prijzen zo ongeveer? Hoe zit het met landbouwgrond/bouwgrond? Alvast bedankt! Groetjes Anouk  Ik zou beginnen je land op de wc te hangen. Serieus waar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouk
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juli 2010, 22:46:51 » |
|
Toekomst droom. Die ik wat meer vorm wil gaan geven. Ooit ben ik opzoek naar een stukje land (tussen 0,5 hec en 1 hec) in buurt van het bos. Regio Oosterhout/Tilburg/Breda. Heeft iemand enig idee of er een soort van marktplaats is voor stukken grond of moet je dan bij de gemeente zijn? Wat zijn de prijzen zo ongeveer? Hoe zit het met landbouwgrond/bouwgrond? Alvast bedankt! Groetjes Anouk  Ik zou beginnen je land op de wc te hangen. Serieus waar. Hangt boven MIJN bed, ook goed?? 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 Juli 2010, 11:04:31 door Anouk »
|
|
|
|
|
E.Zanden
& Amigo
Actief forumlid

Hugs: 65
Ongeschreven berichten: 44.732 Knufknopgebruik:178
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juli 2010, 23:11:14 » |
|
Hangt boven me bed, ook goed?? NEEEEEE MIJN bed! MijN mijN mijN mijN Hang a.u.b. ook de N naast dat stuk land  Pleaeaease!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skey
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Juli 2010, 08:10:53 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inger
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Juli 2010, 08:23:46 » |
|
probeer eens bij de makelaar, zij weten vaak nog wel iets. Op bijv funda, drieklomp en zo staan regelmatig stukken land te koop. De plaatselijke makelaar zou daar vast wel iets van weten. En blijven dromen is altijd goed 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sandra
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Juli 2010, 08:38:50 » |
|
Bij Ons land stond er gewoon een heeeeeeel groot bord TE KOOP op  De prijzen verschillen enorm van regio. Hier liggen de prijzen rond de 25000 en 30000 per hectare landbouwgrond. Wat wil je weten over landbouwgrond/bouwgrond? Op landbouwgrond mag je doorgaans niets bouwen in elk geval. Wat wel aan te raden is, is om, als je een land hebt gevonden wat te koop is, hier op verschillende plaatsen (bijvoorbeeld op een heuveltje of del)een gat te boren om de grondsamenstelling vast te stellen. Zo weet je in elk geval wat je kunt verwachten, of er geen puin onder ligt, etc. Ook informeren naar recht van overpad is handig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
liene
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juli 2010, 08:48:15 » |
|
Idd, hier in de omgeving van Zutphen staan ook wel een paar mooie weilanden te koop. Alleen ligt hier de gemiddelde prijs iets hoger, zo rond de 50.000 euro voor 1ha. Je moet er wel rekening mee houden dat je doorgaans niets mag bouwen op landbouw/akker grond. En als je al besluit om er paarden op te houden dat je ook geen stroomvoorziening en water bij de hand hebt. Nu in de zomer gaat het wel zonder stroom maar in de winter met de korte dagen word het erg lastig zonder stroom. Ook heb je als je 'zakelijk' iets wil opzetten te maken met de mestboekhouding. Wat het precies inhoudt weet ik niet, ik ben zelf ook aan het kijken voor een ander plekje en heb ook dingen uitgezocht om zelf een weiland te kopen/huren, zodoende werd ik op de mestboekhouding gewezen. Succes! www.fundalandelijk.nl
|
|
|
|
|
|
Geluk is een gezonde geest, een dankbare instelling, een schoon geweten en een hart vol liefde
|
|
|
|
Sita
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juli 2010, 10:34:05 » |
|
ik zit aan de andere kant van de grens voor jouw, net iets te ver waarschijnlijk... maar hier is de prijs rond de 30000€ per hectare normaal; helaas wordt in realiteit vaak meer gevraagd dan dat! als je wilt huren, dan is het gewoon goed zoeken... en niet te snel opgeven...
|
|
|
|
|
|
Hinnik!
|
|
|
|
Yvonne P
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juli 2010, 10:56:58 » |
|
Ik ben ook al paar jaar bezig om een stukje land erbij te kopen 1,5 a 2 hectare. hier liggen de prijzen helaas erg hoog  80.000 euro per hectare... maar ik heb goede hoop, alles komt goed en zo niet dan toch 
|
|
|
|
|
|
Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great ones make you feel that you, too, can become great. Mark Twain
|
|
|
|
Anouk
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juli 2010, 11:04:12 » |
|
Hangt boven me bed, ook goed?? NEEEEEE MIJN bed! MijN mijN mijN mijN Hang a.u.b. ook de N naast dat stuk land  Pleaeaease! Ja,, MIJN bed 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
damiennecharlotte
*nieuw*
Hugs: 0
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juli 2010, 11:49:28 » |
|
Wij zijn hier bijna deur aan deur gegaan, alle boeren (die natuurlijk geen hectare kwijt kunnen van hun 400 hectare...)... Na anderhalf jaar hebben we eindelijk 1,5 hectare, aangeboden nog wel (onze paarden stonden er al een half jaar op), naast het bos en de velden  Je kan misschien ook naar de notaris bellen om te vragen wat de prijzen zijn (hoewel de gronden vaak voor meer worden verkocht). Wat betreft het bouwen/stallen plaatsen: hangt ook van gemeente af denk ik. Hier (België) heb je het paardenloket, zijn wel al veel mee geholpen. Veel succes en niet opgeven, ooit komt het wel is goed! (zij een mevrouw ook toen we aan haar gingen vragen of ze geen weide had:))
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
whoopie
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juli 2010, 17:35:49 » |
|
Wat ik weet Anouk, kost grond her ongeveer 40000 euro per hectare, de grond bj whoopie achter is nog te koop volgens mij  . Met betrekking tot de mestboekhouding, voor zover ik weet gaat dat pas spelen wanneer je niet prive paarden houdt maar voor je beroep en dat heeft te maken met het aantal paarden wat je in het land hebt staan, ik weet dat het op De Moer zo is dat het prive is tot 5 paarden , in andere gemeenten tot 6 paarden, dan hoef je dus geen mestboekhouding bj te houden . Heb je meer paarden dan dus wel ook al is het prive, zo heb ik het begrepen ten minste. Dit soort dingen kun je navragen bij de gemeente. Maar wl je iets kopen of huren??
|
|
|
|
|
|
Groetjes Janneke
Gun jezelf Gun jezelf de liefde en het geluk Gun jezelf het geld dat je toekomt. Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
|
|
|
|
amethist
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juli 2010, 23:54:54 » |
|
Ik ben ook al paar jaar bezig om een stukje land erbij te kopen 1,5 a 2 hectare. hier liggen de prijzen helaas erg hoog  80.000 euro per hectare... maar ik heb goede hoop, alles komt goed en zo niet dan toch  Daar koop je hier een heel huis voor.
|
|
|
|
|
|
¿¿ʇɐɐʇs ɹǝıɥ ʇɐʍ uǝzǝן ǝʇ ɯo uǝop ʇǝɥ uɐɐ ʇsǝq ǝɾ snǝıɹǝs nou ǝɾ uǝq
|
|
|
|
Nacino
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 29 Juli 2010, 09:51:40 » |
|
Met betrekking tot de mestboekhouding, voor zover ik weet gaat dat pas spelen wanneer je niet prive paarden houdt maar voor je beroep en dat heeft te maken met het aantal paarden wat je in het land hebt staan, ik weet dat het op De Moer zo is dat het prive is tot 5 paarden Ik dacht (maar dat zijn wellicht oude regels in mijn hoofd) bij meer dan 3 ha land of meer dan 10 paarden. Ik denk wel dat er binnen afzienbare tijd een andere regel gaat komen gezien de paardenbedrijven-wildgroei.
|
|
|
|
|
|
"Toeval bestaat niet. We noemen zo een gevolg van een oorzaak die we niet zien." Voltaire
|
|
|
|
sandra
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 29 Juli 2010, 10:00:01 » |
|
meer dan 3ha? dat lijkt me niet... Tenminste... Ik ben in het gelukkige bezit van 4ha, met daarop 3 paarden van mijzelf en 5 van iemand anders, maar ik heb nog nooit iets gehoord dat ik een boekhouding moet bijhouden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E.Zanden
& Amigo
Actief forumlid

Hugs: 65
Ongeschreven berichten: 44.732 Knufknopgebruik:178
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 29 Juli 2010, 23:23:27 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nacino
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 30 Juli 2010, 09:44:50 » |
|
meer dan 3ha? dat lijkt me niet... Tenminste... Ik ben in het gelukkige bezit van 4ha, met daarop 3 paarden van mijzelf en 5 van iemand anders, maar ik heb nog nooit iets gehoord dat ik een boekhouding moet bijhouden
Ik heb het nog even opgezocht; het klopt wel maar dan voor bedrijfsmatig gehouden paarden. Mestwetgeving voor paardenhouders Het Europese Hof heeft gesteld dat Nederland de mestwetgeving aan moest passen, omdat met verliesnormen van MINAS niet werd voldaan aan de Europese Nitraatrichtlijn. De nieuwe mestwetgeving gaat gelden voor alle dierlijke mest en voor alle landbouwbedrijven. Met ingang van 1 januari 2006 zullen ook paarden onder de nieuwe mestwetgeving vallen. Het Ministerie van LNV heeft lang vastgehouden aan één systeem zonder uitzonderingen. Onder zware druk van de Sectorraad Paarden is de paardensector nu uitgezonderd van diverse verplichtingen. Hierdoor is een praktisch systeem ontstaan. De gevolgen voor de paardenhouders zijn hieronder op een rij gezet. Per 1 januari 2006 schakelt het Nederlandse mestbeleid over van een verliesnormensysteem (Minas) naar een stelsel van gebruiksnormen. Ook paarden worden in deze nieuwe mestwetgeving meegenomen onder de categorie graasdieren. Aan iedere categorie paarden en pony’s komt een mestproductienorm te hangen voor zowel stikstof en fosfaat. Voor grond die in eigendom is, of in gebruik via derden op basis van een overeenkomst, gelden gebruiksnormen. Op deze grond mag niet meer mest worden aangewend dan de gebruiksruimte op basis van de gebruiksnormen toestaat. Wie valt onder de mestwetgeving? De hobbymatige paardenhouders niet, de paardenbedrijven wel. Elke bedrijfsmatige vorm van het houden van dieren voor gebruiks- of winstdoeleinden wordt gezien volgens de Meststoffenwet gezien als landbouw. Hieronder valt dus ook het bedrijfsmatig houden van paarden. Kleine bedrijven (die minder dan 350 kg stikstof produceren en minder dan 3 ha landbouwgrond gebruiken) vallen wel onder de Meststoffenwet, maar zijn vrijgesteld van de meeste administratieve verplichtingen. De stikstofproductie van 350 kg komt ongeveer overeen met 7 paarden of 17 shetlanders. Hobbymatig gehouden paarden zijn sowieso vrijgesteld van de verplichtingen die voortvloeien uit de Meststoffenwet. Wordt er meer stikstof geproduceerd, dan moet aangetoond worden dat de paarden niet bedrijfsmatig worden gehouden. Hoe dat moet worden aangetoond is niet voorgeschreven. Wanneer bijvoorbeeld een varkenshouder hobbymatig paarden houdt dan geldt dat de paarden niet geregistreerd hoeven te worden en dat de administratie van dieren, grond en producten niet bijgehouden hoeft te worden. Of sprake is van hobby of bedrijfsmatige veehouderij is steeds een feitelijke beoordeling. Daarbij speelt een rol of de activiteiten op winst zijn gericht en zo ja, of die winst een hoofdbron van bestaan kan zijn. De eigenaar van paarden moet zelf beoordelen of de paarden hobbymatig worden gehouden. Het aantal dieren speelt hierbij geen directe rol. Is een paardenhouder niet bij de Kamer van Koophandel bekend en heeft het bedrijf geen BTW-nummer, dan kun je er eigenlijk van uitgaan dat het houden van paarden een hobbymatige activiteit is, en er ook geen verplichtingen zijn een mestboekhouding bij te houden.
(Bron: http://www.paardaanhuis.nl/index.php?pagina=wetgeving) Overigens wil het niet zeggen dat wanneer je nog nooit van een wet gehoord heb dat je je er niet aan hoeft te houden, was het maar waar  Iedereen wordt geacht de regels te kennen (wat uiteraard vrij onhaalbaar is...)
|
|
|
|
|
|
"Toeval bestaat niet. We noemen zo een gevolg van een oorzaak die we niet zien." Voltaire
|
|
|
|
trea
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 30 Juli 2010, 10:23:59 » |
|
Waarin wordt het onderscheid gemaakt tussen hobbymatig en bedrijfsmatig? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het het aantal paarden is dat het verschil maakt (dat was in de tijd dat we een eigen mesthoop hielden), maar zeker weet ik dat niet meer. Elise weet jij dat toevallig?
|
|
|
|
|
|
We vinden comfort bij degenen die het met ons eens zijn, en groei bij degenen die dat niet zijn.
|
|
|
|