Bij voldoende aanmeldingen heeft de vereniging kans op subsidie van de overheid, om hun doelen te kunnen realiseren.
Meld je aan (kan ook als 'vriend' van de vereniging als je niet werkt met mensen en paarden) en draag bij aan mens- en paardwelzijn.
Op welke manier denk jij dat iemand die lid wordt kan "bijdragen" aan mens en paarden welzijn???
Dat kan zonder zo'n VZW prima hoor

Klopt het dat een Belgische VZW een soort stichting is?
Dat je het bestuur *niet* kan afzetten door een meerderheid van stemmen, zoals bij een Nederlandse "vereniging"?
Als dat klopt betekent lid worden, akkoord gaan met de denkbeelden van *het bestuur*

.
Maar wat zijn die denkbeelden???

Wat verstaan zij bijvoorbeeld wel of niet onder "NH"???
Hebben ze hardcore anti-bit ideeën? Of xijn ze iets gerijpter in hun horsemanship-denkbeelden???
Weet jij het?? Ik niet en uit die warrige site kom je het ook niet te weten...

Of heeft een vzw de juridische status gelijk een Nederlandse "vereniging"??
En kan je na -bijvoorbeeld- een jaar, het hele bestuur wegstemmen voor een kersvers nieuw bestuur??
Lijkt me een voorwaarde om te weten, alvorens je steun te betuigen aan een dergelijke club...
Ik vind het in dit stadium een ontzettend vage site
en een beetje overkomen, als een egotrip van een groepje mensen. 
Ik zie inderdaad een aantal "doelen", maar wat ik 100% mis, is een duidelijke
visie.
En wat levert aanmelden *jezelf* op?
Ik lees hierboven alleen maar, wat het die kersverse vzw zélf oplevert ( ->kans op subsidie)
Maar wat is voor jou in godsnaam de meerwaarde, om lid c.q. begunstiger te worden van zo'n (kersvers opgerichte) VZW ???

Nee

, in dit stadium en zo gepresenteerd, vind ik het (intuïtief) niet kloppen.