|
Marja
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 08 Februari 2010, 18:30:19 » |
|
Hmmm eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje vaag klinken... Ik geloof toch niet dat ik hierop durft te vertrouwen als het om zoiets belangrijks als wormen gaat. En ik ben bang dat ik mijn stalgenoten er al helemáál niet van overtuigd krijg...
Desondanks ben ik op zich wel nieuwsgierig naar het fenomeen bioresonantie. Maar ik zou het dan toch eens zelf aan den lijve moeten ondervinden (eerst zien, dan geloven...)...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
snellie99
forumlid

Hugs: 0
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 08 Februari 2010, 18:44:07 » |
|
Maar je vertrouwt er wel op dat een wormenkuur werkt. Zonder bijverschijnselen. Terwijl er genoeg dieren zijn die overgevoelig zijn voor alle troep die er in zit. En wormen die steeds meer resistent worden tegen deze kuren.
Bioresonantie werkt niet met chemische middelen. En wormen hoef je niet met bioresonantie te bestrijden, je kunt alleen meten of er wel een wormenkuur gegeven moet worden. Dat scheelt geld, chemische rotzooi en resistentie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 08 Februari 2010, 18:54:28 » |
|
Nee ik vertrouw helemaal niet (meer) op de chemische ontwormingsmiddelen, ik wil er juist graag vanaf (zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen). Maar dan wel op een manier die ik verantwoord acht, waarvan ik begrijp hoe het werkt én die ik kan 'verkopen' aan mijn weidegenootjes en stalhouder...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
snellie99
forumlid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 08 Februari 2010, 19:07:27 » |
|
Dan lijkt het me verstandig dat je zelf onderzoek doet naar de werking van bioresonantie. Als je iets wat je niet kent ook niet vertrouwt, dan lijkt dit me een lastige weg. Maar ik heb een voorstel: je kunt bijvoorbeeld bioresonantie een kans geven en tegelijkertijd een mestonderzoek laten doen. Als blijkt dat uit het mestonderzoek toch wormen komen die niet uit mijn test komen betaal ik je de kosten van mijn onderzoek terug. Als dit de manier is om je ergens van te kunnen overtuigen, dan werk ik hier graag aan mee. Ik ga er dan wel vanuit dat je dezelfde mest gebruikt, dus niet van een ander paard. Ik geloof zo sterk in de bioresonantie dat ik dit wel aandurf. Laat maar zien of jij dit ook kunt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 08 Februari 2010, 22:55:14 » |
|
Kun je me dan ook nog uitleggen wat het voordeel is van het testen van de mest dmv bioresonantie t.o.v. het laten testen bij een regulier lab? Want we zouden op deze manier wellicht kunnen aantonen dat bioresonantie net zo goed werkt als een 'gewone' test, maar wat is het voordeel? Goedkoper is het in elk geval zeker niet... Overigens vind ik het best gezond en verstandig om niet direct alles te vertrouwen wat ik niet ken, en eerst eens op onderzoek uit te gaan. Niks lastigs aan hoor. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
snellie99
forumlid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 08 Februari 2010, 23:10:28 » |
|
Wat kost een test bij een regulier lab dan? Ik kan me niet voorstellen dat dit goedkoper is dan 25 euro. Een ander voordeel zou kunnen zijn dat ik meteen kan behandelen bij een wormbesmetting, en ik ook op vele andere dingen kan testen (bacteriën, virussen, schimmels e.d.). Maar ik heb geen behoefte om bioresonantie verder te verdedigen. Het verkoopt zichzelf als je er eenmaal mee in aanraking bent gekomen. En als je het geen kans geeft kun je je er geen gefundeerde mening over vormen. Er is genoeg te vinden op internet, mocht je er meer over willen weten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 09 Februari 2010, 11:25:05 » |
|
Volgens de website van het Woud kost een mestonderzoek van 1 paard mij EUR 17,82 en deze prijs daalt als je meerdere paarden tegelijk laat onderzoeken.
Hoe behandel je dan bij een wormbesmetting? Dan moet je toch naar het paard toekomen, neem ik aan? Of hoe werkt dat dan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
snellie99
forumlid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 09 Februari 2010, 14:09:26 » |
|
Zo'n mestonderzoek wordt waarschijnlijk met meerdere monsters tegelijkertijd uitgevoerd. Als er één besmet monster bijzit krijgt iedereen het advies te ontwormen. Anders kan het nooit voor 17 euro. Alleen het uitpakken en onder de microscoop leggen kost al meer aan arbeidsuren. Ik behandel mijn eigen pony inderdaad direct, maar dat is voor anderen vaak niet interessant gezien de reisafstand en benzinekosten. Ik kan ook korrels maken naar aanleiding van de uitslag van mijn test en die opsturen. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik weet wel van een vriendin die ook met bioresonantie werkt dat zij het effectief toepast. Ik kan ter controle na de behandeling eventueel nog een mestcheck doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FunnyS
forumlid

|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 09 Februari 2010, 16:58:38 » |
|
Wat interessant, ik ontworm gewoon altijd "volgens de regeltjes". Ik ga er eens wat meer over lezen want eigenlijk is het dus misschien helemaal niet nodig om iedere 8 weken te ontwormen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
liesbetm
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 09 Februari 2010, 17:07:53 » |
|
Zo'n mestonderzoek wordt waarschijnlijk met meerdere monsters tegelijkertijd uitgevoerd. Als er één besmet monster bijzit krijgt iedereen het advies te ontwormen. Anders kan het nooit voor 17 euro. Alleen het uitpakken en onder de microscoop leggen kost al meer aan arbeidsuren. Ik behandel mijn eigen pony inderdaad direct, maar dat is voor anderen vaak niet interessant gezien de reisafstand en benzinekosten. Ik kan ook korrels maken naar aanleiding van de uitslag van mijn test en die opsturen. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee, maar ik weet wel van een vriendin die ook met bioresonantie werkt dat zij het effectief toepast. Ik kan ter controle na de behandeling eventueel nog een mestcheck doen.
Mag ik vragen wat jij voor opleiding hebt gedaan?
|
|
|
|
|
|
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
|
|
|
|
whoopie
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 09 Februari 2010, 17:56:12 » |
|
Bij de DA ben ik voor mestonderzoek ook niet zoveel geld kwijt hoor, zo,n 15 euro. En dat gaat om 1" geisoleerd monster ".
@Marja, Hastli haar paard is ook behandeld met bio-resonantie mischien kun je eens vragen naar haar ervaringen??
|
|
|
|
|
|
Groetjes Janneke
Gun jezelf Gun jezelf de liefde en het geluk Gun jezelf het geld dat je toekomt. Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
|
|
|
snellie99
forumlid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 09 Februari 2010, 18:42:56 » |
|
Derdejaars student Homeopathie voor dieren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
liesbetm
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 09 Februari 2010, 19:45:07 » |
|
Derdejaars student Homeopathie voor dieren.
En waar studeer je dat?
|
|
|
|
|
|
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
|
|
|
snellie99
forumlid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 09 Februari 2010, 20:19:40 » |
|
Amersfoort, school voor de homeopathie. hele leuke en veelzijdige opleiding.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inger
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 09 Februari 2010, 20:45:07 » |
|
Zo'n mestonderzoek wordt waarschijnlijk met meerdere monsters tegelijkertijd uitgevoerd. Als er één besmet monster bijzit krijgt iedereen het advies te ontwormen. nou dat vind ik wel heel kort door de bocht, ik heb toevallig een hele dag tijdens een beurs naast deze mensen gestaan. En ja zij doen het echt per paard per stuk voor die prijs. Ze zijn er echt serieus mee bezig en je hebt een betrouwbaar antwoord. Ik laat regelmatig onderzoek doen naar de mest van mijn beesten bende, heb zelfs een proef genomen door dezelfde poepberg naar drie verschillende instanties te sturen en te kijken wat de uitslagen waren. Allemaal met dezelfde uitslag. Ja ook ik ben wel eens wantrouwig  maar om nu met zo'n uitspraak te komen huhh!zonder de echte achtergronden te weten?? hey Marja je hebt gelijk, ik heb nu je het zegt ook al enkele dagen geen mail van ze gehad, heb een abonnementje lopen zeg maar. waar ik via een nieuws update brief dingen krijg toegestuurd zodat ik wat selectiever kan lezen. hopelijk hersteld het zich snel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inger
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 09 Februari 2010, 21:19:52 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 10 Februari 2010, 01:52:57 » |
|
Oeh veel leesvoer! Dank je Inger, ik ga er eens mee aan de slag!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inger
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 10 Februari 2010, 09:54:44 » |
|
ja veel he? zijn ook veel jaren als je goed kijkt naar de uitgaves  succes kost wel een paar uurtjes....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|