Wat ik zo graag zou willen is een natural kindergroep(bij voorkeur in de buurt natuurlijk ook nog eens), want wat ik merk dat mijn zoontje mist is de gezeligheid van paardrijles, lekker samen met een stel andere kinderen wat doen.
Verder vond hij "normal" les hier en daar vrij frustrerend, er werd naar zijn mening oneerlijk en hard met de pony's omgegaan en daar kon hij niet zo mee overweg, hij was dus erg blij dat niet meer te hoeven, maar mist het gezellige samenzijn met andere kinderen hierin.
Ik probeer er wel spelletjes van te maken om het leuk te houden, van gewone leuke jongensdingen zoals "bergjes" klimmen, richeltjes lopen, rondrennen enzo, maar dan met de pony(waarbij gebruik wordt gemaakt van de 7 games) tot opdrachten voor elkaar verzinnen, dat we dan omstebeurt rijden op Bowen en die opdrachten moeten doen waar vaak leuke opdrachtjes tussenzitten(dat gaat van gewoon netjes follow the rail tot staan op je paard met losse handen, dan geven we elkaar punten en vallen soms bijna van het paard van het lachen.
Spelletjes als laat eens je pony 1 voet ergens opzetten, of laat je pony eens dat en dat aanraken zijn ook leuk om te doen, maar vooral weten wanneer het genoeg is, als de aandacht afdwaald daar ook gewoon ok mee zijn, zo heeft hij met de sneeuw een prachtig fort gebouwd ipv gespeeld met zijn pony, ik zie dat niet als een verlies, de pony liep lekker bij hem in de bak, mee te kijken met wat hij deed, prachtige undemanding time dus!
Dat werkte beter dan bewuste undemanding time, dat vindt mijn zoon best wel moeilijk, na een paar minuten vindt hij het wel weer zat