|
whoopie
|
 |
« Antwoord #140 Gepost op: 03 Augustus 2009, 09:51:27 » |
|
Een handje subli ponybrok, zeewier en ik doe er vaak weidekruiden van de paardendrogist door, die vindt Whoopie erg lekker, ik deed er geen zemelen door, teveel zemelen werkt niet goed voor Whoopie, die krijgt ze 3 keer per week door haar lijnzaadprutje. Maar de combi weidekruiden/veendrek is wel prijzig.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Janneke
Gun jezelf Gun jezelf de liefde en het geluk Gun jezelf het geld dat je toekomt. Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
|
|
|
|
Saskiam
|
 |
« Antwoord #141 Gepost op: 13 Augustus 2009, 11:40:31 » |
|
Ik vind het ook een hoop werk om het klaar te maken. Maar ach, het went. Als ik bij de paarden aankom doe ik eerst de bietenpulp in een emmer, heet water uit meegebrachte thermosfles erbij, dan ga ik wat met de paarden doen en dat moet minstens anderhalf uur duren want zo lang moet die pulp weken, en dan daarna meng ik de rest erdoorheen. Het is wel een gedoe en als ik maar heel kort naar de paarden toe kan, tja dan krijgen ze maar een keertje niks te eten... Dodson & Horell heeft ook KwikBeet en volgens hen zou dat maar 10 minuten hoeven weken. Ik heb er geen ervaring mee.
|
|
|
|
|
|
If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts. What you feel is created largely by what you allow yourself to think.
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #142 Gepost op: 13 Augustus 2009, 19:10:36 » |
|
Waar is dat verkrijgbaar? Ik ben het nog nergens tegengekomen... Nou ja, nu met dat hete water gaat het op zich ook goed, het komt maar zeer zelden voor dat ik er korter dan anderhalf uur ben en in anderhalf uur is het wel goed geweekt...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
whoopie
|
 |
« Antwoord #143 Gepost op: 13 Augustus 2009, 19:12:17 » |
|
Je kunt het evt ook alvast thuis inweken bv s,avonds voordat je naar bed gaat.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Janneke
Gun jezelf Gun jezelf de liefde en het geluk Gun jezelf het geld dat je toekomt. Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #144 Gepost op: 13 Augustus 2009, 19:18:31 » |
|
Ja dat kan ook, maar zo gaat het nu ook goed en het is makkelijker slepen met een thermosfles, dan met een emmer met natte zooi erin. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Saskiam
|
 |
« Antwoord #145 Gepost op: 14 Augustus 2009, 07:54:59 » |
|
Waar is dat verkrijgbaar? Ik ben het nog nergens tegengekomen... Rene Wielens kan het leveren. Ik zag het gisteren bij Van Schie in Zwaanshoek. Maar dat is een beetje ver bij jou vandaan  . Je kunt het evt ook alvast thuis inweken bv s,avonds voordat je naar bed gaat. Dat vroeg ik me dus al af, kan je dat lang laten staan? Want dat zou misschien een optie voor mij zijn.
|
|
|
|
|
|
If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts. What you feel is created largely by what you allow yourself to think.
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #146 Gepost op: 14 Augustus 2009, 08:10:44 » |
|
Nee je mag het geen dag laten staan, dan bederft het. Je moet het dus telkens vers maken... René Wielens zit nou ook niet bepaald in mijn buurt.  Jammer dat er verder geen info over het product bij staat, en dat de grotere foto niet tevoorschijn komt (zodat ik zou kunnen lezen wat er op de zak staat).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
whoopie
|
 |
« Antwoord #147 Gepost op: 14 Augustus 2009, 08:34:51 » |
|
Niet een extra dag, maar als je het s,avonds maakt en de volgende dag geeft, dat lijk mtij niet zo,n probleem mits je zorgt dat het niet te warm wordt.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Janneke
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #148 Gepost op: 14 Augustus 2009, 08:38:01 » |
|
Effe gezocht hoe lang je het nou precies mag bewaren:
Nicolette Hebing schrijft dat je het niet langer dan 24 moet bewaren ivm gisting. Dus je kunt het idd wel een dag van te voren klaarmaken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Saskiam
|
 |
« Antwoord #149 Gepost op: 14 Augustus 2009, 09:02:49 » |
|
Nicolette Hebing schrijft dat je het niet langer dan 24 moet bewaren ivm gisting. Dus je kunt het idd wel een dag van te voren klaarmaken. Okay, bedankt voor het opzoeken! Rene Wielens bezorgd aan huis  . KwikBeet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #150 Gepost op: 14 Augustus 2009, 09:42:11 » |
|
Oh, aha, zo ver had ik nog niet gekeken! Als ik het goed zie, dan is dat quick beet dus bietenpulp in de vorm van vlokken, ipv geperste brokken. En zit er idd geen melasse aan toegevoegd.
Op dit moment voer ik echter zó weinig bietenpulp dat ik het nog maar even hou bij de zak die ik nu heb (brokjes). Die gaat volgens mij wel een jaar mee, als ik in dit tempo doorvoer!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
joram
|
 |
« Antwoord #151 Gepost op: 25 December 2009, 00:49:53 » |
|
Goh even schopje. Maar sinds aug geen nieuw berichten meer, of ieder die sinds aug gebruikte zijn er nog steeds tevreden over ? (Ik moet namelijk nog bedenken wat ik Tobbe ga voeren zodra hij hier staat)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marja
|
 |
« Antwoord #152 Gepost op: 25 December 2009, 10:05:24 » |
|
Ik voor mijn paarden nog steeds het basisdieet van Nicolette-Hebing en dat bevalt me goed. Momenteel krijgt Atli meer bietenpulp (omdat hij te mager dreigt te worden, nou dat weer) en nu de verhouding van het prutje dus anders is, lust hij het ineens wél weer zonder dat ik er nog van alles aan toe moet voegen om het lekkerder te maken. Conclusie: hij vindt dus óf de zeewier, óf de veendrenkstof niet zo lekker en dat proeft hij minder als er meer bietenpulp (en dus ook meer zemelen) in zit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sindy11
|
 |
« Antwoord #153 Gepost op: 25 December 2009, 13:26:41 » |
|
Mijn paardjes vinden zeewier ook heel vies, daar trekken ze echt de neus voor op. Alleen helemaal verstopt in iets anders eten ze het wel. Ik voer nu ook al geruime tijd bietenpulp met zemelen, met daarin een compleet vitaminen en mineralen supplement (marstall force).
Omdat ze wat verkouden waren heb ik er ook foenegriek aan toe gevoegd. Ze eten het graag.
Ik ga bij alle toevoegingen wel op de ondergrens van de dosis zitten, omdat ik ze niet wil 'overvoeren', ook omdat ze onbeperkt hooi kunnen eten en een liksteen hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
joram
|
 |
« Antwoord #154 Gepost op: 25 December 2009, 17:51:08 » |
|
Okee, ik denk er over om ook te gaan kijken hoe Tobbe hier op zal reageren. Opzich doet hij op meeste wel erg goed, al is hij wel best wel futloos en erg op eten gericht. Maar heeft misschien ook mee te maken hoe hij wordt gehouden. Vandaar dat ik er aan denk om te gaan proberen waarbij ik goed in de gaten ga houden hoe hij hier op reageert.
Veel werk, als ik goed begrijp valt wel mee, smiddag even water bij gooien en zweerwier + drenkstof en vervolgens kan je het uit de emmer smiddag, savonds en sochtends uit voeren mists je niet in de zon zet. Ben erg benieuwd hoe hij hier op zal doen al zat ik anders zat ik evenuteel te denken aan grasbrok.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
whoopie
|
 |
« Antwoord #155 Gepost op: 26 December 2009, 20:40:14 » |
|
Ik vondt het een heel gedoe hoor voeren van veendrek en een vreselijk gesmeer, het blijft overal aanzitten, ik ben er mee gestopt omdat ik niet zag dat ze er goed op reageerde.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Janneke
|
|
|
Alinda
*nieuw*
Hugs: 0
|
 |
« Antwoord #156 Gepost op: 06 Februari 2010, 17:31:36 » |
|
Onze paarden lopen super op Subli Zonder, lekker structuurrijk, en van het vorige voer, basisbrok, kregen ze nog wel eens lichte koliek door het te snel eten. En het is natuurlijk gewoon gezonder voor ze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|